تحقيق نقش ورزش در سلامت رواني

دسته بندي : علوم انسانی » تربیت بدنی
دانلود تحقيق با موضوع نقش ورزش در سلامت رواني،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
ارزش هاي رواني اجتماعي ورزش
اضطراب تا چه اندازه عموميت دارد؟
اضطراب چگونه درمان مي‌شود؟
ورزش چگونه با اضطراب مي‌جنگد؟
چه ورزش‌ هايي براي كاهش اضطراب مناسب‌ ترند؟
طرح يك مثال
با چه شدتي و چه مدتي بايد ورزش كرد؟
با موسيقي دلخواه خود ورزش نمائيد
تنوع تمريني داشته باشيد
جنبه‌هاي رواني تمرينات ورزشي
چكيده
منابع و ماخذ


بخشی از متن تحقیق:
امروزه زندگي انسان كه در گذشته همراه با فعاليت بدني بوده است، به سبب استفاده از خود رو و ديگر وسايل نقليه‌ سريع السير تغيير كرده و بخش عمده‌اي از حركات روزانه‌ي او از بين رفته و تا حدود زيادي شهرنشيني و رفاه طلبي جانشين آن شده است. در اين زمان، انسان زير فشارهاي گوناگون جسمي، رواني، اجتماعي، اخلاقي، اقتصادي، فرهنگي، سياسي، عصبي و غيره قرار گرفته است و براي فرار از اين اضطراب ها، آشفتگي‌ ها و افسردگي‌ ها چاره‌ اي ندارد جز اين كه به معنويت و طبيعت پناه برد و براي سلامت كامل و شادابي تن و روان خود، به پياده روي، كوهپيمايي و كوه نوردي بپردازد.

اسلام ورزش را در رديف غذا خوردن به حساب آورده، خوردن را براي زنده ماندن و فرهنگ بدني را نيز براي زندگي ضروري دانسته است. «ياكلون الطعام و يمشونفي السواق».

از جمله فضايل حضرت مجتبي (ع) آن است كه : 25 بار پياده به زيارت كعبه (خانه خدا) رفت. با آنكه مركبهاي خوب با او برده مي‌شد، ولي به علت «افضل الاعمال احمزها، بهترين اعمال سخت‌ترين انهاست (البته اگر براي خدا انجام گيرد» مسافت چهار صد و پنجاه كيلومتر را زير اشعه سوزان آفتاب و روي سنگريزه‌هاي داغ، پياده مي‌پيمود تا رضايت خدا را بيشتر فراهم آورد، و اين كار، حاكي از ايمان قوي و خلوص كامل حضرت بو ده است. اين كار تا جايي فضيلت داشت كه معاويه حسرت خورده، مي‌گفت، «بر چيزي غمگين نيستم، مگر به آنكه نتوانستم پياده به حج بروم، ولي حسن بن علي (ع) بيست و پنج بار پياده به مكه رفت.»
ورزش بخصوص در بهبود تنفس و گردش خون، هضم و جذب غذا و دفع مواد زايد مخصوصاً دفع اسيد كربنيك بي رقيب بوده و هم گاهي با اين تمرينات، عضلات خارجي پيشرفت كرده، زيبا مي‌شوند ...
دسته بندی: علوم انسانی » تربیت بدنی

تعداد مشاهده: 15149 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:15 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل