تحقیق پزشکی در فوتبال وقتی رباط صلیبی پاره می شود

دسته بندي : عمومی » سایر
دانلود تحقیق با موضوع پزشکی در فوتبال وقتی رباط صلیبی پاره می شود،
در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
علائم پاره گی رباط زانو
اگر رباط صلیبی قدامی پاره شود صدای (( تق )) در مفصل شنیده می شود. همچنین امكان داردزانو ناپایدار شود و درد به قدری شدیدباشد كه فرد دچار تهوع و استفراغ شود. به دنبال این پارگی طی چند ساعت به علت خونریزی داخل مفصلی متورم و پر خون خواهد شد. بسیاری از آسیب های رباط صلیبی خلفی بدون علامت است. ممكن است درد جزئی وجود داشته باشد خونریزی داخل مفصل معمولا خفیف است. دامنه حركت مفصل معمولا طبیعی و كامل است و علائم كوفتگی در قدام ساق دیده می شود.
درمان
در افراد عادی تنها آسیب دیدگی های شدید رباط صلیبی نیاز به جراحی دارد. سایر موارد خفیف تر را می توان با آتل گیری و درمان غیر جراحی بهبود بخشید. اما فوتبالیستهای حرفه ای كه می خواهند به میادین بازگردند فارغ از درجه آسیب باید تحت عمل جراحی بازسازی رباط صلیبی قرار گیرند. چناچه جراحی لازم باشد معمولا آن را 3 هفته به تاخیر می اندازند تا التهاب كاهش یافته و از عوارضی مثل خشكی مفصل به دنبال جراحی سریع جلوگیری شود. باید در این 3 هفته عضلات جلو و عقب ران و دامنه حركتی مفصل زانو تقویت و زیاد شود كه این امر می تواند به كاهش تجمع مایع مفصلی و به دست آوردن توان سریع عضلانی بعد از عمل كمك كند. برای تصمیم به جراحی توجه به چند فاكتور مهم است مثل سطح فعالیت ورزشی  قبل از صدمه دیدگی ، صدمات همراه ، تمایل برای ادامه فوتبال و میزان شلی مفصل زانو. جراحی می تواند به صورت ترمیم داخل یا خارج مفصل رباط صلیبی باشد .
پیشگیری
گرم كردن و حركات كششی قبل از تمرین ، تقویت عضلات همسترینگ ، افزایش تدریجی تمرینات سرعتی و قدرتی در برنامه های آماده سازی ، استفاده از كفش مناسب ، تلفیق تمرینات قدرتی با حركات تعادلی جلوی آسیب دیدگی را می گیرد.
چگونه در فوتبال دچار آسیب دیدگی كمتر شویم ؟
دسته بندی: عمومی » سایر

تعداد مشاهده: 1065 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 26

حجم فایل:157 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش.