تحقیق ورزش فوتبال

دسته بندي : عمومی » سایر
دانلود تحقیق با موضوع ورزش فوتبال،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
در نگاه اول فوتبال ورزش ساده ای بنظر می رسد که ۲۲ بازیکن به دنبال یک توپ می دوند تا آن را مال خود کنند و از آن وسیله ای بسازند برای رسیدن به دروازه ی حریف. اما در دل سادگی فوتبال پیچیدگی هایی به چشم میخورد به اسم تاکتیک که مرز یک فوتبال مدرن و هدفمند و یک فوتبال دیمی و بی هدف را تعیین می کند. قطعا این پرسش به وجود می آید که تاتیک چیست؟ تاکتیک یعنی داشتن یک استراتژی خاص برای رسیدن به یک هدف معین و از پیش تعیین شده. معولا چیدمان یک تیم بر اساس تاکتیک و استراتژی آن تیم و بازیکنانی که آن تیم در اختیار دارد انتخاب می شود. در این مقاله ما نگاهی خواهیم داشت به شیوه های ساده ی حمله کردن و رسیدن به دروازه ی حریف و همچنین نگاهی خواهیم داشت به اصول ساده ی دفاعی همانند پوشش و یارگیری. 
● حمله 
هدف از حمله کردن و هجوم بردن به سمت دروازه ی حریف چیزی نیست به غیر از رسیدن به گل اما برای رسیدن به این هدف باید یک استراتژی از پیش تعیین شده داشت. در زیر نگاهی خواهیم داشت به چند روش ساده اما در عین حال موثر برای رسیدن به دروازه ی حریف و خلق موقعیت گل. 
۱) مالکیت توپ (Possession Football) : در اختیار داشتن توپ و تسلط کامل به آن یکی از راه های موثر و مفید برای رسیدن به دروازه ی حریف است. این شیوه ی بازی کردن پاس های کوتاه و سریعی را بین بازیکنان طلب می کند که با تکیه بر آن می شود نظم تیمی حریف را بر هم زد و بازیکنان حریف را مجبور کرد تا برای بسدت آوردن توپ تلاش بیشتری انجام دهند. جا به جایی بازیکنان حریف و بر هم خوردن نظم تیمی آنها برای تصاحب توپ این موقعیت را به تیم مقابل خواهد داد تا با استفاده از روزنه های ایجاد شده به قلب دفاع حریف بزنند و با استفاده از پاس های تودر و سریع برای خود ایجاد موقعیت گل کنند. 
۲) توپ های بلند و بازی مستقیم (Direct Football) : این شیوه از حمله کردن را می شود در فوتبال انگلیس به وضوح مشاهده کرد. استفاده از این شیوه برای رسیدن به دروازه ی حریف جنبه های مثبت و منفی خاص خودش را دارد. برای مثال تاکید بیش از حد برای استفاده از بازی مستقیم می تواند خط هافبک یک تیم را از جریان بازی خارج کند و قدرت بازیسازی را از هافبک های آن تیم بگیرد. برای استفاده از این تاکتیک بخصوص , یک تیم احتیاج به مهاجمانی دارد با قدرت انفجاری بالا و فیزیک مناسب تا بتوانند بازی مستقیم را در دستور کار قرار بدهند. بازی مستقیم می تواند یکی از بهترین راه ها برای ضربه زدن به تیم هایی باشد که فضای باز و مناسبی پشت سر مدافعین آنها قرار دارد. همچنین تیم هایی که مدافعین کندی دارند می توانند ضربات جبران ناپذیری از این شیوه ی حمله کردن دریافت کنند.در تصویر زیر به خوبی می شود دید که مدافع چگونه با ارسال یک توپ بلند هم تیمی خود را در یک سوم دفاعی حریف صاحب توپ می کند. 
دسته بندی: عمومی » سایر

تعداد مشاهده: 2744 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:145 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.