تحقیق مطالعه سيستم موجود و امكان سنجى در سازمان

دسته بندي : عمومی » سایر
دانلود تحقیق با موضوع مطالعه سيستم موجود و امكان سنجى در سازمان،
در قالب word و در 84 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
همانطور كه مشاهده مى‏شود، مطالعه سيستم موجود شامل چندين فعاليت متفاوت است، كه هر يك زمانگير و نياز به صرف وقت و تلاش كافى است. با توجه به اينكه در انتهاى اين مرحله چيز جديدى به سيستم موجود اضافه نخواهد شد و تنها يك بررسى است، به عبارت ديگر محصول جديد و ملموسى ندارد، مديران و برخى از تحليلگران نمى‏توانند وجود آنرا تحمل كنند. وقتى مى‏خواهيد يك زمين باير را به يك باغ تبديل كنيد، بايد ابتدا آنرا شخم بزنيد، سنگهاى آن را خارج كنيد و مدتى را صرف آماده كردن آن كنيد. اما اغلب افراد علاقه دارند سريعتر درخت‏ها را بكارند. اگر شرايط آماده نشده باشد، درختهاى كاشته شده پس از مدتى از بين خواهند رفت. مطالعه سيستم موجود مانند آماده كردن زمين براى كاشت است. تحليلگرانى كه مطالعه سيستم موجود را به دلايلى چون كم اهميت شمردن آن، تنبلى، فشار مديريت و ... بسيار سريع و ناقص انجام مى‏دهند و يا بعضا، اصلاً آنرا انجام نمى‏دهند و به يك گشت يكى دو ساعته در سازمان اكتفا مى‏كنند، در طراحى و پياده سازى سيستم دچار شكست مى‏شوند. اين شكست هم متوجه تحليلگر، و هم متوجه سازمان خواهد بود و هر دو از اين موضوع زيان خواهند ديد. همانطور كه در ايجاد يك باغ، آماده كردن زمين، زمان و هزينه‏اى كمتر از كاشتن درختان را طلب نمى‏كند (اگر بيشتر نكند)، مطالعه سيستم موجود نيز در مقايسه با طراحى و پياده سازى سيستم جديد، زمان و هزينه قابل‏توجهى را مصرف مى‏كند(شكل3-6). اين 
نسبت در سيستمهاى مختلف، متفاوت است.
مطالعه سيستم موجود، اثرات متعددى را در توسعه سيستم مى‏گذارد (شكل 4-6). نقص يا عدم انجام مطالعه سيستم موجود باعث ايجاد مشكلات زير مى‏شود :
1- عدم پشتيبانى كامل و لازم مديريت در زمان مطالعه و طراحى سيستم جديد و پياده‏سازى. زيرا مديريت، از جوانب و ابعاد مشكل آگاه نشده است. معمولاً قبل از مطالعه سيستم موجود، مديريت تنها بخش كوچكى از مشكلات سازمان را شناسائى كرده است، بنابراين اهميت كمترى براى اصلاح و توسعه سيستم قائل خواهد شد
2- عدم تصريح و تشريح مسئله و اهداف مورد نظر و اشتباه گرفتن اهداف.
3- خوشبينى بيش از حد.
4- انتخاب شرايط و سخت‏افزار نامناسب و سيستم كامپيوترى نامناسب. نكته قابل توجه آنست كه درموارد متعدد، سخت‏افزار و نرم‏افزار با برآوردى سريع و بدون در نظر گرفتن شرايط مسئله و محيط سيستم انتخاب مى‏شوند. اين موضوع منجر به غيرقابل استفاده شدن يا تحمل ضرر تغييرات مجدد مى‏شود.
5- شكست خوردن و عملى نشدن طرح. اين موضوع مى‏تواند ناشى از دو علت باشد. اول آنكه شرايط اجراى طرح درست محاسبه نشده، و دوم آنكه طرح اصلاً امكان پذير نباشد.
6- خطاى تخمينها و پيش‏بينى‏ها در هزينه، زمان، فعاليتها، همكاريها و ....
دسته بندی: عمومی » سایر

تعداد مشاهده: 682 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 84

حجم فایل:187 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 84 صفحه، قابل ویرایش.