تحقیق كتابخانه ديجيتالي دانشگاه علم و صنعت ايران

دسته بندي : عمومی » سایر
دانلود تحقیق با موضوع كتابخانه ديجيتالي دانشگاه علم و صنعت ايران،
در قالب word و در 25 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
در سالهای اخير مبحث توسعه و گسترش  ساختار فيزيکی و محتوايی کتابخانه مرکزی و نزديک کردن آن با استانداردهای روز دنيا مورد توجه مسئواين دانشگاه قرارداشته و گام های متعدد در اين راستا برداشته شده است .
با توجه به افزايش رشته ها و مقاطع تحصيلی در دانشگاه و گسترش فعاليت های تحقيقاتی در تمامی زمينه ها ايجاد تحول در کتابخانه و به روز نمودن خدمات ، فضا و منابع ضرورتی اجتناب ناپذير می نمود . اقدامات انجام شده و در دست اجرا برای نيل به اهداف نهايی  کتابخانه به اين شرح است:
فعاليتهای انجام شده
الف. تجديد ساختار فيزيکی کتابخانه مرکزی در سال 1380 و بازگشايی بخش امانت و مخزن و به شکلی که مراجعه کنندگان مستقيماً به منابع دسترسی پيدا نموده و حداکثر بهره برداری از آنها صورت گيرد.
ب. ايجاد بخشهای جديد مطابق با نيازهای  روز  استفاده کنندگان که منجر به ايجاد بخش های : اطلاع رسانی  - اسکن و تبديل منابع به ديجيتال - سمعی و بصری - آزمايشگاه IT - و سايت اطلاع رسانی (بانکهای اطلاعاتی داخل و خارج)  گرديد.
ج. تجديد ساختار سازمانی کتابخانه مطابق باتغييرات فوق الذکر که منجر به تهيه و پيشنهاد ساختار سازمانی جديد کتابخانه مرکزی و بکارگيری نيروهای اين مرکز در چارچوب  وظايف دقيق و تعيين شده گرديد.
د. ايجاد سايت کامپيوتر در راه اندازی بانکهای اطلاعاتی به صورت پيوسته (Onlione ) و ناپيوسته (Offline) جهت بهره برداری پژوهشگران 
فعاليتها در دست انجام  
الف.  جهت گيری به سوی ايجاد کتابخانه الکترونيکی و منابع ديجيتالی که در اين زمينه فعاليتهای متعددی  انجام گرفته و يا در دست اجرا ميباشد 
1. تبديل کليه منابع پايان نامه های دوره های عالی به نسخه ديجيتالی به اتمام رسيده است .
2. تبديل کليه مجموعه مقالات کنفرانس ها و سمينارهای موجود در کتابخانه به نسخه ديجيتالی به اتمام رسيده است .
3. تعدادی از عناوين مجلات گذشته به نسخه ديجيتالی تبديل گرديده و اين روند تا جائيکه کليه شماره های گذشته به صورت ديجيتال تبديل شوند  ادامه خواهد داشت .
ب. فعاليت در جهت تهيه نرم افزار جامع کتابخانه های دانشگاه  به صورتی که کليه کتابخانه های اقماری از طريق شبکه  به کتابخانه مرکزی متصل گرديده و کليه عمليات از قبيل  جستجو ، امانت ، رزرو منابع ، عضويت و غيره به صورت  Online و از طريق شبکه انجام پذيرد .  اين فعاليت  به کمک تعدادی از متخصصين کامپيوتر در قسمت آزمايشگاه IT کتابخانه در دست انجام است.
توضیح قسمتهای مختلف :‌
گروه خدمات كتابداري مجموعه اي متشكل از بخشهاي خدماتي كتابخانه است كه مسئول ارائه خدمات كتابها ، نشريات فارسي و لاتين ،سمعي و بصري ، اسناد و مدارك و مقالات لاتين به مراجعين مي باشند  که بخشها و فعاليتهاي آنها عبارتند از :
كتابخانه مركزي دانشگاه داراي بيش از 40000 جلد كتب تخصصي و عمومي است كه حدود 70% اين منابع را كتب تخصصي فني و مهندسي لاتين تشكيل ميدهند كه مراجعان مي توانند پس از عضويت در كتابخانه با رعايت قوانين ومقررات مربوط به اين بخش بصورت باز در مخزن به جستجوي كتب مورد نياز خود پرداخته و آن  را در محل سالن ها مطالعه يا به صورت امانت مورد استفاده قرار دهند
در اين بخش منابع مرجع مورد نياز رشته های دانشگاه از قبيل: واژه نامه- دايره المعارف- کتابهای دستی- راهنما-گزارش کنفرانس ، سمينار و استانداردها نگهداری ميشود.اين بخش به صورت نيمه باز اداره شده و منابع موجود در آن امانت داده نميشود و فقط در محل قابل استفاده هستند لکن امکان تکثير و تهيه کپی از آنها موجود است
دسته بندی: عمومی » سایر

تعداد مشاهده: 492 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:238 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 25 صفحه، قابل ویرایش.