تحقیق ماشين هاي دوار در كارخانجات بزرگ

دسته بندي : عمومی » سایر
دانلود تحقیق با موضوع ماشين هاي دوار در كارخانجات بزرگ،
در قالب word و در 104 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه 
 بسياري از تجهيزات حساس وكليدي در كارخانجات و به خصوص صنايع بزرگ را ماشينهاي دوار تشكيل مي‌ دهند و نابالانسي جرمي قسمتهاي متحرك اين تجهيزات يكي از مشكلات تكراري و مهم آنها است . بسياري از روتورها در معرض تغيير دائمي شرايط بالانس قرار دارند . اين تغييرات معمولاً به دليل سايش در اثر برخورد مواد ساينده ، چسبيدن برخي مواد مانند گرد و غبار ، رسوب مواد ، تغييرات حرارتي در ماشين ، تغييرات پروسه كاري و غيره رخ مي‌ دهند . بروز مسايل فوق باعث بالا رفتن ارتعاشات ماشين شده و در نتيجه موجب كاهش عمر قطعات و خرابي المانهاي ماشين مي‌گردد.
 افزايش ارتعاشات مي‌تواند به حدي برسد كه كاركرد ماشين را غير ممكن نموده و توقف ماشين را اجتناب ناپذير نمايد . در چنين شرايطي يك راه حل قديمي يعني بالانس در محل نصب چاره ساز مي‌باشد . در اين روش توسط دستگاه‌ هاي آناليز ارتعاشات از ماشين اندازه‌گيري ارتعاشي به عمل مي آيد و دامنه و فاز ارتعاشات اندازه‌گيري مي شود . سپس براساس دستورالعمل مشخصي با چندين مرحله راه‌اندازي و توقف تجهيز و اتصال وزنه‌ هاي بالانس كننده آزمايشي و تكرار اندازه‌گيري‌ها نهايتاً روتور به شرايط بالانس جرمي رسيده و عمليات بالانس به پايان مي‌رسد و تجهيز مجدداً راه‌اندازي مي‌گردد . اين پروسه در شرايط مختلف معمولاً بين چند ساعت تا چند روز به طول مي‌انجامد . 
چكيده 
 ارتعاشات ماشين‌هاي دوار يكي از مسايل مهم مهندسي محسوب مي‌گ ردد . نابالانسي روتور به عنوان عمومي‌ترين منبع ايجاد ارتعاشات ، رايج‌ترين مشكل سيستمهاي دوار مي‌باشد . افزايش دائمي نابالانسي در بسياري از تجهيزات صنعتي مانند فنها ،‌ توربين‌ها ، پمبها ، كمپرسورها و ... عموماً موجب توقف توليد گرديده و خسارات سنگيني به صنايع وارد مي‌كند . امروزه بالانس اتوماتيك ماشينهاي دوار به عنوان يكي از جديدترين و بهترين راه ‌حلها مورد توجه مجامع علمي و صنعتي قرار دارد . در اين پروژه بالانس اتوماتيك ماشينهاي دوار مورد بررسي قرار گرفته است . 
ابتدا روشهاي مختلف بالانس اتوماتيك و كنترل ارتعاشات شناسايي و دسته‌بندي شده است .به طور كلي روشهاي بالانس اتوماتيك به دو دسته فعال و غير فعال تقسيم مي‌گردد. در روشهاي غير فعال بالانس رينگ و گلوله مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته و معادلات ديناميكي حاكم بر اين سيستم ، شرط جواب دهي و نقاط تعادل آن بررسي شده است .

دسته بندی: عمومی » سایر

تعداد مشاهده: 561 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 104

حجم فایل:278 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 104 صفحه، قابل ویرایش.