تحقیق تاریخچه شرکت صنعت رنگ روناک سهند

دسته بندي : عمومی » سایر
دانلود تحقیق با موضوع تاریخچه شرکت صنعت رنگ روناک سهند،
در قالب word و در 71 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه
رنگ در دنیای امروز نقش بسیار مهمی را در پرورش ذوق وقرایح بشری و ارضای نیازهای زیبا شناسی وی ایفا می کند. بدین جهت است که احساس رنگ را به تعبیری حس هفتم می گویند.
رنگ با حفظ اهمیت ویژه و بی چون و چرای خود در مبانی زیبایی های هنر قدیم در روزگار ما عامل پرتوانی در آراستن و جلوه گری همه آثار زندگی و زیبا گردانیدن و مطلوب نمودن کالاها و وسایلی است که به دست توانای انسان تولید می گردد. انسان در پهنه تولید، تزئین خانه ها، پوشاک و حتی نوشابه ها، آزین بندی مجالس جشن و سرور، در هنر نقاشی، صنایع کشتیرانی، امور ارتباطات، محصولات مصرفی در صنایع فضایی در همه شئونات زندگی با رنگ سر و کار دارد.
به طور کلی از رنگ علاوه بر ایجاد زیبایی محیط، جهت حفاظت اشیا در مقابل عوامل طبیعی و سببی از قبیل ضربه، خراش، ساییدگی، مواد شیمیایی، حلال ها، آب و هوای جوی و.....استفاده می گردد. به ندرت دیده شده است که سطح یک جسم مورد دید را فقط با رنگ حفاظتی بپوشانند و از رنگ رویه تزئینی استفاده ننمایند.
صنعت رنگسازی قدمت طولانی دارد. اوایل رنگ به طریق ابتدایی از روغنهای گیاهی با استفاده از آسیاب های سنگی و دستی جهت نرم کردن رنگدانه ها تولید می کردند اما امروزه با پیشرفت صنعت تکنولوژی صنعت رنگسازی پیشرفت طولانی نموده به طوری که توانسته در میدان علم و صنعت جایی پر نفوذ برای خود باز نماید و به جرأت می توان گفت که یکی از ارکان مهم هر یک از تولیدات صنایع گوناگونی که به مصارف عمومی و یا خصوصی می رسند، می باشند.
تاریخچه شرکت صنعت رنگ روناک سهند 
تولید کننده انواع رنگهای صنعتی و ساختمانی از سال 1368 در راستای کمک به صنایع فلزی و غیر فلزی فعالیت خود را آغاز نموده است.
این شرکت دارای زمینی به مساحت  2500 m2است که دارای  900 m2زیر بنا می باشد و شامل سالن، آزمایشگاه، قسمت اداری و نگهبانی و همین طور خط تولید می باشد.
این شرکت دارای پروانه بهره برداری می باشد و در آن حدود 12 نفر مشغول به کار هستند. آنها بسته بندی را در حلب های  20kو بشکه های  200kانجام می دهند و بر چسب مخصوص شرکت را که قبلا آماده کرده اند را بر روی این حلب ها و بشکه ها نصب می کنند.
کاربرد و خواص رنگهای تولیدی این شرکت
1- اپوکسی زینک فسفات: برای پیشگیری از خوردگی فلزات به کار می رود و چسبندگی مناسبی بر سطوح فلزات دارد و در برابر عوامل شیمیایی و مکانیکی پوشش مناسبی می باشد.
2- کلتار اپوکسی: دارای خواص محافظتی در محیط های مرطوب قلیایی است و در برابر اسیدهای ضعیف مقاوم می باشد. این نوع رنگ روی سطوح آهن و فولاد کاربرد دارد.
3- رنگ پلی یورتان: جهت پوشش سطوح فلزی به خاطر مقاومت مکانیکی و شیمیایی بسیار عالی کاربرد دارد و از جمله کاربرد این رنگ در رنگ آمیزی قطعات خودرو و قطارها می باشد.
4- رنگ کوره ای آکریلیک: از خواص بسیار خوب و مقاومت های رطوبتی و شیمیایی فوق العاده ای بر خوردار بوده با توجه به سختی بالای این نوع رنگ که دارای انعطاف پذیری مناسب و مقاوم در برابر ضربه بسیار عالی می باشد.
5- زینک ریچ اپوکسی: به عنوان آستری ضد زنگ با کیفیت عالی برای جلوگیری از زنگ زدگی فلزات و ایجاد حفاظت کاتدی بر روی سطوح آهن و فولاد در مقابله با رطوبت تهیه می شود.

دسته بندی: عمومی » سایر

تعداد مشاهده: 822 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 71

حجم فایل:202 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 71 صفحه، قابل ویرایش.