تحقیق فلز طلا (GOLD)

دسته بندي : عمومی » سایر
دانلود تحقیق با موضوع فلز طلا (GOLD)،
در قالب word و در 103 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه
براي قرن ها، طلا به ويژگي هاي منحصر به فرد، نايابي، زيبايي، و عدم فناپذيري، مورد توجه هميشگي انسانها بوده است. كشورها طلا را به عنوان ذخيره ثرونت ووسيله اي براي تبادل معاملاتيپذيرفته اند و افراد براي كسب اطمينان از تغييرات و عدم ثبات پولهاي كاغذي، همواره بدنبال خريد و ذخيره طلا بوده اند. در حال حاضر، معاملات طلا بجاي شيوه هاي سنتي استفاده از شمش، سكه و جواهرات، در بازارهاي بورس بين المللي صورت مي گيرد. قراردادهاي سلف خريد و فروش طلا، از ابزارهاي معاملاتي با ارزش هستند كه توليد كنندگان تجاري و مصرف كنندگان طلا از آنها استفاده مي كنند.
طلا در طبيعت به صورتهاي مختلفي يافت مي شود: در تركيبات نقره و سرب، رگه هاي كوارتز، طلاي بستر رودخانه و يا به همراه سولفيدها، در آب شور مقادير قابل توجهي طلا يافت مي شود اما استحصال آن مقرون به صرفه نيست.
تلاشهاي اوليه براي كسب طلا از هنگام اولين سفر دريايي كريستلف كلمب صورت گرفت. از سال 1492 تا 1600، كشورهاي آمريكايي شمالي و جنوبي و جزاير واقع در كارائيب بيشترين ميزان استخراج طلا را داشتند و معاملات تجاري عمدتا توسط اين كشورها انجام مي شود. در اواسط قرن 17، كلمبيا، پرو، اكوادور، پاناما، و جزاير اطراف آن بيش از 61% از طلاي كشف شده جديد را در اختيار گرفتند. در قرن 18، اين كشورها 80% طلاي جهان را عرضه مي كردند. پس از اكتشاف طلا در كاليفرنيا در سال 1848، آمريكاي شمالي به عنوان بزرگترين توليد كننده و عرضه كنده طلاي جهان شناخته شد. از سال 1850 تا 1875 مقدار اكتشاف طلا در جهان از 350 سال گذشته آن، بيشتر شد و در سال 1890، رگه هاي يافت شدة طلا در آلاسكا و يونان مهمترين منابع طلا شناخته شدند و تنها اندك زماني پس از آن، طلا در آفريقا كشف شد و امروزه، بزرگترين توليد كنندگان طلا : آفريقاي جنوبي، ايالات متحده آمريكا، استراليا، كانادا، چين، اندونزي و روسيه هستند.
دسته بندی: عمومی » سایر

تعداد مشاهده: 591 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 103

حجم فایل:218 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 103 صفحه، قابل ویرایش.