تحقیق ذخیره و بازیابی اطلاعات

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کامپیوتر
دانلود تحقیق با موضوع ذخیره و بازیابی اطلاعات،
در قالب word و در 35 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مزايا و معايب DVD RAM
1- داشتن عمري طولاني مقاوم تر در برابر صدمه هاي فيزيکي . اگر به دقت از آنها مراقبت کنيد تا 30 سال توانايي نگهداري اطلاعات را دارند .
2- اين رسانه تا بيش از 100 صدهزار بار قابليت پاک شدن و نوشته شدن را دارد در حاليکه رسانه هاي DVD+RW وDVD-RW حداکثر تا 1000 بار اين قابليت را دارند . ( البته اين اعداد ظرفيت ايده آل اين رسانه ها هسنتد و در واقع شايد عمرشان هيچ گاه به نصف اين اعداد هم نرسد . )
3- عملکرد رسانه DVD-RW همانند FLASH Memory   ها يا به عبارت دقيق تر REMOVABLE DISK STORANGE مي باشد يعني براي وارد کردن اطلاعات در آنا نياز به نرم افزارهاي رايت مانند NERO ROXIO   نيست به راحتي با يک عمل COPY & PAST اطلاعات را مي توانيد به آن منتقل کنيد و يا از آن حذف کيد .
4- بعضي از انواع  DVD RAM ها داراي محفظه به خصوصي هستند که به آن کارتريج مي گويند . وظيفه اين کاتريج حفاظت بيشتر از اين رسانه با جلوليري از تماس شئي يا دست با سطح رسانه مي باشد . در مدل هاي قديمي امکان در آوردن کاتريج وجود نداشت و براي دسترسي به اطلاعات داخل آن بايد از درايو مخصوصي که محل قرار گيري کاتريج در آن تعبيه شده بود استفاده مي کرديد ولي در حال حاضر اين مشکل بر طرف شده و کارتريج آن قابليت جدا شده از ديسک DVD-RAM را دارد .
5- متاسفانه فقط تعداد کمي از دوربين هاي ديجيتالي فيلمبرداري از نوع DVD Camcorder ازرسانه DVD RAM پشتيباني مي کنند .
6- کاربراني که از ويندوز XP استفاده مي کنند با رسانه  DVD RAM  مشکلي نخواهند داشت چون ويندوز XP از DVD RAM پشتيباني مي کنند ولي کاربران ويندوزهاي نسخه هاي قبل از XP براي کار با اين رسانه و استفاده از آن حتما بايد از نرم افزار مخصوص درايور اين رسانه کمک بگيرند .
7- متاسفانه DVD PLAYER و  DVD DRIVE  هايي که از اين فرمت پشتيباني کنند اندک هستند و مدل هايي هم که از اين فرمت پشتيباني مي کنند قيمت نسبتا گران تري به ساير مدل ها دارند .
8- در کپي کردن مقدار زياد اطلاعات سرعت آن تنها و تنها نسبت به رسانه DVD+RW کمتر مي باشد .
9- قيمت بدون کاتريج اين رسانه از قيمت همتاهاي خودش نظير DVD-RW و DVD+RW گران تر مي باشد .
10- در رسانه DVD –RAM ( با توجه به اين که هر دو رسانه يک ظرفيت داشته باشند ) مدل کارتريج دار آن قيمتي معادل يک و نيم برابر قيمت همان رسانه از نوع بدون کارتريج را دارد .
دسته بندی: مهندسی » مهندسی کامپیوتر

تعداد مشاهده: 936 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 35

حجم فایل:2,556 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 35 صفحه، قابل ویرایش.