تحقیق پايگاه هاي داده

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کامپیوتر
دانلود تحقیق با موضوع پايگاه هاي داده،
در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
پيشرفت سريع علم كامپيوتر و كاربرد وسيعي كه اين تكنولوژي در كليه امور زندگي بشر دارد از يك سو و حجم زياد اطلاعات و نياز بشر به سرعت،دقت و انسجام اطلاعات از سوي ديگر ،موجب گرديد تا اينجا بانك هاي اطلاعاتي به عنوان يكي از موضوعات مهم و اساسي جامعه بشري مطرح شود. بانك اطلاعاتي با ساختار خاص خود،ذخيره ساختن اطلاعات را براحتي ممكن ساخته و كاربران مجاز نيز به سادگي به اطلاعات دسترسي مي يابند. سعي داريم شما را با مفهوم بانك اطلاعاتي،سيستم مديريت بانك اطلاعاتي و فوايد استفاده از اين سيستمها آشنا سازيم. 
داده ( Data ) و اطلاعات (Information ) 
دو اصطلاح داده و اطلاعات كه بيشتر اوقات به جاي يكديگر برده مي شوند در سيستمهاي اطلاعاتي مفاهيم متفاوتي دارند. داده ها در اين سيستمهاي اطلاعاتي عبارتند از : كلمات و ارزشهاي واقعي كه از طريق مشاهده و تحقيق بدست مي آيند در حالي كه اطلاعات داده هاي پردازش شده مي باشند كه براي گيرنده قابل درك بوده و با دانستن آن شروع به تصميم گيري مي كند. به عبارت ديگر داده نمودي از وقايع، معلومات،رخدادها ،پديده ها و مفاهيم مي باشد در حاليكه اطلاعات تكوين و پردازش يا تفسير داده بوده و شامل خواص ارتباط دهندگي و انتقال دهندگي مي باشد. 
موجوديت ( Entity ) 
موجوديت مصداق كلي هر پديده،فرد يا شي ء يا مفهومي است كه مي خواهيم در مورد آن اطلاعاتي داشته باشيم به عنوان مثال اگر در نظر داريم يك سيستم پايگاه داده براي يك دبيرستان پياده سازي كنيم مواردي چون دانش آموزان ، دبيران، دروس ،كلاسها و .... جزء موجوديت هاي سيستم بشمار مي روند. 
صفت خاصه ( Attribute ) 
هر موجوديت از يكسري صفات تشكيل شده است كه داراي مقادير واقعي هستند و به عباراتي وجه تمايز يك موجوديت از موجوديت ديگر بشمار مي رود. به عنوان مثال در سيستم دانشگاه اگر موجوديت دانشجو را در نظر بگيريم مي توانيم صفات خاصه: نام ،نام خنوادگي،سن،سال تولد،رشته تحصيلي،سال ورود و ... را برگزينيم و يا براي موجوديت درس: نوع موجوديت: درس صفات خاصه: كد درس،نام درس، تعداد واحد ‎ايجاد سيستم خودكار ذخيره و بازيابي داده ها دو روش كلي براي ذخيره ساختن و بازيابي خودكار داده ها وجود دارد: 
1-روش استفاده از سيستمهاي اطلاعاتي ساده يا روش غير بانك اطلاعاتي 
2-روش استفاده از بانكهاي اطلاعاتي 
روش غير بانك اطلاعاتي 
در اين روش ،داده ها در فايلهاي جداگانه اي قرار مي گيرند و براي استفاده از داده هاي موجود در آن فايلها،سيستمهاي جداگانه اي طراحي مي شوند. به اين نوع سيستمها سيستم پردازش فايل ( File-System ) گفته مي شود. در اين سيستمها هر برنامه ي كاربردي به فايل اطلاعاتي مربوط به خود مراجعه مي كند. 
دسته بندی: مهندسی » مهندسی کامپیوتر

تعداد مشاهده: 757 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:144 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش.