تحقیق نرم افزار جستجوی اطلاعات دانشجویی

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کامپیوتر
دانلود تحقیق با موضوع نرم افزار جستجوی اطلاعات دانشجویی،
در قالب word و در 75 صفحه، قابل ویرایش.


فهرست :
فهرست جدولهاپنج
بخش اول:ADO.NET
فصل اول :شروع کار با ADO.NET
فصل دوم: ایجاد connection  ها
فصل سوم: Data commandوData Reader ها
فصل چهارم: DataAdapter ها
بخش دوم: سیستم های مدیریت بانک اطلاعاتی 
بخش سوم: پروژه برنامه نویسی

بخشی از متن تحقیق:
ابتدا:
باید بدانید که NET Data Provider . چيست؟
بمنظوراتصال به يک منبع داده ، مي بايست در ابتدا يک Net Data Provider . ، انتخاب گردد Data Provider ، کلاس هاي لازم بمنظور اتصال به يک منبع داده ، خواندن اطلاعات ، ويرايش ، بهنگام سازي و انجام عمليات متفاوت بر روي داده ها را ارائه مي نمايد . در اين مقاله به تشريح انواع Data  Provider  پرداخته و با نحوه انتخاب مناسب آنان بمنظور استفاده در برنامه ها ، آشنا خواهيم شد . 
NET Data Provider. ، يک Component کليدي ارائه شده بهمراه معماري ADO.NET بوده که امکان ارتباط بين يک منبع داده و يک Component ، يک سرويس وب XML و يا يک برنامه را فراهم مي نمايد. يک NET Data Provider .، امکان اتصال به منبع داده ، بازيابي داده ها ، انجام عمليات بر روي داده ها و بهنگام سازي منبع داده را فراهم مي نمايد. بهمراه فريمورک دات نت ، Provider هاي زير ارائه شده است : 
OLE DB .NET Data Provider
SQL Server .NET Data Provider
در آينده براي ساير منابع داده ، NET Data Provider . مربوطه ايجاد و در دسترس عموم برنامه نويسان قرار خواهد گرفت. هر Provider ، مسئوليت پياده سازي کلاس هاي عمومي ADO.NET را برعهده خواهد داشت . دستاورد رويکرد فوق ، ارتباط با منابع داده متفاوت با استفاده از يک روش يکسان از طريق محيط هاي برنامه نويسي خواهد بود . 
کلاس هاي NET Data Provider .
ADO.NET ، از NET Data Provider. ، بمنظور ارتباط به منبع داده ، بازيابي ، عمليات برروي داده ها و بهنگام سازي منبع داده استفاده مي نمايد . هر Provider ، بگونه اي طراحي مي گردد که داراي حجم اندکي بوده و يک لايه حداقل بين کد هاي نوشته شده و منبع داده را ايجاد نمايند . ( افزايش کارائي بدون قرباني نمودن پتانسيل ها).Net Framework دارای دو Data Provider است:
SQL Server .NET 
OLE DB .NET 
مقدمه ای برADO.NET:
همان طور که می دانید ،بانک اطلاعاتی همان فایل های کامپیوتری است که برنامه کاربردی با استفاده از سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی آن را پردازش می کند.اما برای اینکه برنامه کاربردی با سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی ارتباط برقرار کند،نیاز به یک واسط   نرم افزاری دارد. یکی از این واسط های نرم افزاری ADO.NET است. به عبارت دیگر ،در زبان ویژوال بیسیک نت برای برقراری ارتباط با سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی از فناوری ADO.NET استفاده می شود.توجه داشته باشید که فناوری ADO کاملاً با فناوری ADO.NET متفاوت است، زیرا الگوی کاملاً جدیدی برای دستیابی به بانک اطلاعاتی است.
ADO.NET امکان ارتباط با بانک اطلاعاتی رابطه ای و سایر منابع داده ها را فراهم می کند .به عبارت دیگر ، ADO.NET فناوری است که برنامه های کاربردی ویژوال بیسیک نت ازآن برای ارتباط با بانک اطلاعاتی استفاده می کند.به این ترتیب این برنامه ها می توانند رکورد هایی را به بانک اطلاعاتی اضافه کنند،رکوردهایی را حذف یا ویرایش کنند. ADO.NET برای برنامه های کاربردی توزیعی    (مثل برنامه های کاربردی وب) مفید است. 
یکی از ویژگی های مهم ADO.NET این است که بی اتصال   است.این ویژگی تفاوت اساسی آن با ADO است. در ADO ،برنامه های کاربردی به بانک اطلاعاتی وصل می شوند،یک Record Set  ایجاد می کنند،و از اطلاعات آن برای پر کردن Data Grid یا محاسبات دیگر استفاده می کنند،سپس Record Set  ، را ازبین برده اتصال را قطع می کنند.در حالی که اتصال باز است(اتصال با بانک اطلاعاتی برقرار است)،اتصال "زنده ای " با بانک اطلاعاتی وجود دارد که می توانید آن را فوراً به هنگام سازی کنید و گاهی تغییرات حاصل ازکاربران دیگران را بلافاصله مشاهده کنید. در یک برنامه نه چندان خوب ،اتصال بانک اطلاعاتی ممکن است در حین انجام کارهای دیگر ،باز نگهداشته شود . معنایش این است که منابع مهمی در حال استفاده اند و در نتیجه از تعداد کاربرانی که می توانند به بانک اطلاعاتی دستیابی داشته باشند وازبرنامه های کاربردی ویژوال بیسیک نت استفاده کنند،کاسته می شود. 
درADO.NET از استدلال کاملاً متفاوتی استفاده می کند. وقتی درADO.NET با بانک اطلاعاتی ارتباط برقرار می کنید ، اطلاعاتی که از بانک  اطلاعاتی دریافت می کنید دریک Dataset قرار می گیرد اگر اطلاعات موجود در Dataset  را تغییر دهید ، اطلاعات موجود در جدول متناظر با بانک اطلاعاتی تغییر نمی کند. معنایش این است که بدون نگرانی می توانید مقادیر موجود در Dataset را دستکاری کنید ،زیرا از اتصال زنده استفاده نمی شود .در صورت نیاز ، Dataset می تواند با منبع داده اصلی اتصال برقرار کند و تمام تغییرات را اعمال نماید.
ADO.NET  مثل دیگر اجزای .NET Framework از مجموعه ای از آبجت ها تشکیل شده است که برای ارائه دادن عملکرد مورد نیاز،با هم ارتباط برقرار می کنند.متأسفانه،این امر می تواند یادگیری مدل آبجکت را دلسرد کننده کند_شما احساس می کنید که نیاز دارید همه ی آنها را یادبگیرید قبل از آنکه بتوانید یکی از آنها رادرک کنید. (شکل زیر توضیحی بر اجزای Framework است.
دسته بندی: مهندسی » مهندسی کامپیوتر

تعداد مشاهده: 693 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 75

حجم فایل:3,967 کیلوبایت

 قیمت: 60,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 75 صفحه، قابل ویرایش.