تحقیق پيدايش شبكه های کامپیوتری

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کامپیوتر
دانلود تحقیق با موضوع پيدايش شبكه های کامپیوتری،
در قالب word و در 30 صفحه، قابل ویرایش.

فهرست:
مقدمه
تاريخچه پيدايش شبكه
معماري و پروتكل‌هاي شبكه‌آشنايي با مدل OSI 
كابل به عنوان مسير انتقال داده‌ها
مبانی ويندوز و شبکه ( بخش اول )
مبانی ويندوز و شبکه ( بخش دوم )
امکانات شبکه ای ويندوز
مروري بر زيرساخت شبکه های مبتنی بر ويندوز
متداولترين پورت های شبکه در ويندوز
استراتژي طراحي شبكه (بخش اول) 
استراتژي طراحي شبكه (بخش دوم)
مستند سازي شبكه (بخش اول)
مستند سازي شبكه (بخش دوم)
واژه نامة شبكه (Networking glossary)
منابع

بخشی از متن تحقیق:
مقدمه
اهميت شبكه هاي رايانه اي بر كسي پوشيده نيست . در دنياي امروز ، رايانه به عنوان يك وسيلة مجرّد ، به تنهايي نمي تواند به طور كامل مفيد واقع شود و بازدهي كاملي داشته باشد . آنچه به رايانه ، اهميّتي فراتر از سابق مي بخشد تقش آن در ارتباطات و انتقال درياي عظيمي از اطلاعات گوناگون است .
هرچه زمان مي گذرد ، حجم اطلاعاتي كه انسان با آن سر و كار دارد بيشتر و بيشتر مي شود . شبكه هاي رايانه اي امروزي ، فصل نويني در انفورماتيك گشوده و نزديك است مفهوم دهكدة جهاني را تحقق بخشد . 
با توجه به رشد و استفادة روز افزون از شبكه هاي رايانه اي گزارشي مبني بر مفاهيم پايه اي ارتباطات و شبكه ها و همچنين اجزا و اصطلاحات شبكه ها تنظيم شده است ، كه اميدوارم شامل مطالب كامل و آموزنده اي باشد . 
از آنجا كه علم رايانه با سرعت خيلي زياد در حال تغيير و تحوّل است ، شايد از مطالبي كه در حال حاضر به طور ملموس با آنها سر و كار داريد ، در اين گزارش اثرات كمتري ببينيد ، اين كمبودها را بر من ببخشيد .
تاريخچه پيدايش شبكه 
در سال 1957 نخستين ماهواره يعني اسپوتنيك توسط اتحاد جماهير شوروي سابق به فضا پرتاب شد . در همين دوران رقابت سختي از نظر تسليحاتي بين دو ابر قدرت آن زمان جريان داشت و دنيا در دوران جنگ سرد به‌سر مي برد. وزارت دفاع آمريكا ‌‌ ‌در واكنش به اين اقدام رقيب نظامي خود ،آژانس پروژه هاي تحقيقاتي پيشرفته يا آرپا‌‌‌‌ (ARPA) را تأسيس كرد. 
يكي از پروژه هاي مهم اين آژانس تأمين ارتباطات در زمان جنگ جهاني احتمالي تعريف شده بود. در همين سال‌ها در مراكز تحقيقاتي غيرنظامي كه  در امتداد دانشگاه‌ها بودند، تلاش براي اتصال كامپيوترها به يكديگر در جريان بود .در آن زمان كامپيوترها‌‌ي Mainframe از طريق ترمينال‌ها به كاربران سرويس مي‌دادند. در اثر اهميت يافتن اين موضوع آژانس آرپا‌‌ ‌‌(ARPA) منابع مالي پروژه اتصال دو كامپيوتر از راه دور به يكديگر را در دانشگاه‌‌ MIT بر عهده گرفت . در اواخر سال 1960 اولين شبكه كامپيوتري بين چهار كامپيوتر كه دو تاي آنها در MIT،  يكي  در دانشگاه كاليفرنيا و ديگري در مركز تحقيقاتي استنفورد قرار داشتند، راه‌اندازي شد.
دسته بندی: مهندسی » مهندسی کامپیوتر

تعداد مشاهده: 873 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:503 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 30 صفحه، قابل ویرایش.