تحقیق IBM غول بهبود یافته

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کامپیوتر
دانلود تحقیق با موضوع IBM غول بهبود یافته،
در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
آی . بی . ام ، غول بهبودیافته
«توماس جی واتسون» می‎گوید در سال ۱۹۱۴ كه پدرم در شركت آی.بی.ام استخدام شد، من متولد شدم بنابراین، من تا حدودی متعلق به آی.بی.ام هستم.
شركت آی.بی.ام IBM)) در نوزدهم ژانویه ۱۹۹۳ مبلغ ۵/۴۶ میلیارد دلار را به عنوان زیان سه ماهه چهارم سال ۱۹۹۲ و مبلغ ۴/۹۷ میلیارد دلار (یعنی بزرگترین زیان در تاریخ شركتهای آمریكایی )را به عنوان كسری درآمد اعلام كرد. در جریان اصلاح ساختار، اخراج ۴۲۹۰۰ نفر در سال ۱۹۹۲، و پیش‎بینی تعدیل ۲۵ هزار نفر نیز در برنامه سال ۱۹۹۳ منظور شد، كه بااحتساب پنجمین تجدید ساختار شركت از سال ۱۹۸۵، تعداد اخراجی‎ها به ۱۰۰ هزار نفر بالغ گردید. قیمت سهام آی.بی.ام كه در تابستان ۱۹۹۲ بالغ بر ۱۰۰ دلار بود، در پایین‎ترین ركورد ۱۱ ساله به ۴۸ دلار كاهش یافت. آی.بی.ام كه به عنوان شركت معظم تراشه ـ آبی در صنعت رایانه مطرح بود، چگونه مشكلاتش ناگهانی آشكار شد؟ 
به سمت تسلط صنعت 
«توماس جی واتسون» می‎گوید در سال ۱۹۱۴ كه پدرم در شركت آی.بی.ام استخدام شد، من متولد شدم بنابراین، من تا حدودی متعلق به آی.بی.ام هستم. «واتسون» در سال ۱۹۵۶ شركت متوسط را از پدرش تحویل و آن را به یك غول فناوری تبدیل و در سال ۱۹۹۲ بعد از تقریباً ۱۹ سال بازنشسته شد و شاهد بزرگترین تحولات بعدی گردید. 
آی.بی.ام به بزرگترین سازنده رایانه در دنیا با سود روزافزون تبدیل، و از سال ۱۹۴۶ پیشگام صنعت تراشه شناخته شد و با استخدام ۳۵۰ هزارنفر در سطح دنیا به عنوان بزرگترین كارفرمای آمریكایی محسوب ‎گردید. درآمد آی.بی.ام در سال ۱۹۹۱ به ۶۷ میلیارد دلار بالغ گردید و سود آن نسبت به بالاترین میزان سود یعنی ۵/۶ میلیارد دلار در سال ۱۹۸۵، كاهش یافت. علی رغم كاهش سود، سهام آن هنوز از نظر ارزش، بالای ۱۰۰ دلار و از این بابت محبوب تمام سهامداران بود. در سال ۱۹۸۹ به عنوان اولین شركت از نظر سهم بازار و كسب رتبه چهارم از نظر فروش و سود خالص گردید. 
دسته بندی: مهندسی » مهندسی کامپیوتر

تعداد مشاهده: 1050 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 7

حجم فایل:133 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.