تحقیق سیمان و روش توليد

دسته بندي : مهندسی عمران » سایر
دانلود تحقیق با موضوع سیمان و روش توليد ،
در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
سيمان
اگر از مخلوطي از سنگ آهك، خاك رس با گچ در كوره دوار با حرارت زياد پخته شود و بعد با مقدار كمي گچ از طريق آسياب كردن به پودر تبديل شود، محصول بدست آمده سيمان خواهد بود. زماني كه سيمان با آب مخلوط شود واكنش شيميايي آغاز ميگردد و برروي سطح هر دانه سيمان، محصولات حاصل از هيدراته شدن پديد مي آيد. كه بر اثر اتصال اين محصولات به يكديگرتمام دانه ها با هم ارتباط مي‌يابند. براثر اين ارتباط بتون سفت و سخت شده در نهايت، مقاومت حاصل مي شود. 
اين واكنشهاي شيميايي (هيدراتاسيون ) ناميده مي شود كه با توليد حرارت همراه است. البته در قطعات نازك، مانند ديوارهاو يا دال ها (تا 200 ميليمتر ضخامت ) حرارت حاصل از هيدراتاسيون به سرعت از بين مي رود. پس از قالب برداري ديوارهايي با ضخامت 200 ميليمتر و بيشتر، حتي پس از 24 ساعت اززمان بتون ريزي چنانچه سطح آن لمس گردد، دماي بتون احساس مي شود.
كارخانه سيمان سازي
روش توليد سيمان به اين صورت است كه باتدا مواد خام آسياب كرده و بعد آنها را با نسبتهاي معين بطور كامل مخلوط مي كنند و در مرحله بعد در يك كوره بزرگ دوار (دوران كننده) در درجه حرارت حدود 1300 تا 1400 درجه سانتيگراد حرارت مي دهند. در اين درجه حرارت به مرز ذوب شدن رسيده و بخشي از آنها ذوب مي شوند و سبب ايجاد گلوله هايي به نام كلينكر مي شود. كلينكر را سرد كرده و مقدار كمي سنگ گچ (1 تا2 درصد) به آن مي افزايند و سپس آن را آسياب مي كنند تا بصورت پودر نرم درآيد. محصول به دست آمده سيمان پرتلند تجارتي است كه به ميزان بسيار وسيع در سراسر جهان توليد و مصرف مي شود. مخلوط و آسياب كردن مواد خام را مي توان يا در آب و يا در حالت خشك انجام داد كه به همين جهت روشهاي تر و خشك به وجود آمده است. روشهاي واقعي توليد به ماهيت مواد خام مصرف شدهنيز بستگي خواهد داشت.
روش تر: مواقعي كه از سنگ آهك سست استفاده مي شود، ابتدا آن را خرد كرده سپس به وسيله آسياب شوينده در آب پخش مي كنند (اين آسياب بصورت گداول مدوري است كه در آن بازوهاي شعاعي حامل ميله هاي به هم زن در گردش هستند، در اثر برخورد ميله ها با قطعات،‌ مواد جامد آنها را خرد مي كنند) خاك رس نيز ابتدا خرد شده، سپس در يك آسياب مشابه، با آب مخلوط مي شود. دو مخلوط به نحوي پمپ مي شوند كه با نسبتهاي قبلاً تعيين شده با يكديگر مخلوط شده و از ميان يك سري صفحات مشبك عبور كنند. دوغاب سيمان حاصل به داخل مخازن مخصوصي مي ريزد (وقتي از سنگ آهك استفاده مي شود ابتدا كوه را منفجر كرده و قطعات سنگي حاصل را در سنگ شكنها تا اندازه مورد نظر خرد كرده، مواد خرد شده را با خاك رسي كه در آب حل شده داخل آسيابهاي گلوله اي مي ريزند. در اين حالت سنگ آهك كاملاً نرم شده و دوغاب سيمان حاصل به داخل مخازن نگهداري پمپ مي شود). از اين مرحله به بعد، بدون توجه به ماهيت اصلي مواد خام،‌روشها يكسان خواهند بود.

دسته بندی: مهندسی عمران » سایر

تعداد مشاهده: 1848 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:153 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.