تحقیق پلان پي کني

دسته بندي : مهندسی عمران » سایر
دانلود تحقیق با موضوع پلان پي کني،
در قالب word و در 73 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
پلان پي کني 
براي تهيه نقشه يا پلان پي کني ، بسته به نوع فونداسيون (تکي ، نواري ، گسترده) و نوع قالب بندي و ارتفاع گود برداري اين نقشه تهيه مي شود براي هرنوع قالب بندي يک فضاي مناسب در پشت فونداسيون لازم مي باشد مثلاً براي قالب آجري حداقل cm35 که 10 تا 20 سانتي متر قالب آجري و حداقل 25-15 سانتي متر تلرانس گودبرداري در نظر گرفته مي شود براي قالب فلزي و چوبي اين فضا بزرگتر و حداقل 70 الي 60 سانتي متر لازم مي باشد. پس از خاکبرداري نوبت به ريگلاژ کف مي رسد اگر خاک کف ، خاک خوبي نباشد مي توان تا 50 سانتي متر آن خاک را بيرون بوده و مخلوط راهسازي جايگزين آن شود.
2- گود برداري
بعد از پياده کردن نقشه و کنترل آن در صورت لزوم اقدام به گودبرداري مي نمايند گودبرداري براي آن قسمت از ساختمان انجام مي شود که در طبقات پايين تر از کف طبيعي زمين ساخته مي شود مانند موتورخانه ها و انبارها و پارکينگ ها و غيره.
در موقع گودبرداري چنانچه محل گودبرداري بزرگ نباشد از وسائل معمولي مانند بيل و کلنگ و فرقون (چرخ دستي) استفاده مي گردد براي اين کار تا عمق معيني که عمل پرتاب خاک با بيل به بالا امکان پذير است (مثلاً 2 متر ) عمل گودبرداري را ادامه مي  دهند و بعد از آن پله اي ايجاد نموده و خاک حاصله از عمق پايين تر از پله را روي پله ايجاد شده ريخته و از روي پله دوباره به خارج منتقل مي نمايند.
براي گودبرداريهاي بزرگتر استفاده از بيل و کلنگ مقرون به صرفه نبوده و بهتر است از وسايل مکانيکي مانند لودر و غيره استفاده شود در اينگونه مواد براي خارج کردن خاک از محل گودبرداري و حمل آن بخارج کارگاه معمولاً از سطح شيبدار استفاده مي گردد بدين طريق که در ضمن گودبرداري سطح شيبداري در کنار گود براي عبور کاميون و غيره ايجاد مي گردد که بعد از اتمام کار، اين قسمت وسيله کارگر برداشته مي شود.
3- تا کجا بايد گودبرداري کرد
ظاهراً حداکثر عمق مورد نياز براي گودبرداري تا روي پي مي باشد بعلاوه چند سانتيمتر بيشتر براي فرش کف و عبور لوله ها (در حدود 20 سانتيمتر که 6 سانتيمتر براي فرش کف و 14 سانتيمتر براي عبور لوله مي باشد) .
که در اين صورت مي بايد محل پي هاي نقطه اي يا پي هاي نواري و شناژها را با دست خاک برداري نمود ولي بهتر است که گودبرداري را تا زير سطح پي ها ادامه بدهيم زيرا در اين صورت اولاً براي قالب بندي پي ها آزادي عمل بيشتري داريم در نتيجه پي هاي ما تميزتر و درست تر خواهد بود و در ثاني مي توانيم خاک حاصل از چاه کني و همچنين نخاله هاي ساختمان را در فضاي ايجاد شده بين پي ها بريزيم که اين مطلب از لحاظ اقتصادي مقرون بصرفه مي باشد زيرا معمولاً در موقع گودبرداري کار با ماشين صورت مي گيرد در صورتيکه براي خارج نمودن نخاله ها و خاک حاصل از چاه فاضلاب از محيط کارگاه مي بايد از وسايل دستي استفاده نمائيم که اين امر مستلزم هزينه بيشتري نسبت به کار با ماشين مي باشد.

دسته بندی: مهندسی عمران » سایر

تعداد مشاهده: 1733 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 73

حجم فایل:2,629 کیلوبایت

 قیمت: 60,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 73 صفحه، قابل ویرایش.