خلاصه دروس و خلاصه کتاب ها و جزوه هاي موجود در درس مقاومت مصالح

دسته بندي : مهندسی عمران » سایر
دانلود فایل با موضوع خلاصه دروس و خلاصه کتاب ها و جزوه هاي موجود در درس مقاومت مصالح،
در قالب word و در 58 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن فایل :
سازه هميشه سه بعد دارد ، پس دايره يک سازه نيست ولي استوانه و کره يک سازه مي باشند.
فصل اول : 1-1) سازه هاي مرکب :
مقدمه : در مطالب قبلي به نام استاتيک ، سکون اجسام با صرف نظر کردن از تغيير شکل آنها بررسي گرديد. يعني اجسامي مطرح شدند که تغيير شکل آنها بسيار کوچک و قابل اغماض است. در نتيجه حتما تمام آن اجسام جامد بودند. در مقاومت مصالح که دنباله همان استاتيک است ، سکون همان اجسام جامد مطرح مي شودکه البته با در نظر گرفتن همان تغيير شکل هاي بسيار کوچک. هر جسمي حتي جسم جامد در مقابل هر نوع نيرو تغيير شکل مي دهد. زيرا نيروهاي خارجي وارد بر آن جسم بين مولکولهاي آن جسم تقسيم شده ، و نيروهاي بين ملکولي را تغيير مي دهد. که اين تغيير باعث مي شود که ملکولها نسبت به همديگر خيلي کم جا به جا شوند و شکل ظاهري آن جسم کمي تغيير کتدکه آن را تغيير شکل آن جسم گويند.نه تنها در آزمايشات ، در تئوري نيز مي توان اين تغيير شکل را به دست آورد. عکس مقدار تغيير شکل را مقاومت آن جسم گويند. براي هر نقطه و براي هر سازه شکل آن قطعه يا ابنيه و شکل قطعات آن بايستي طوري تعيين گردد که آن ابنيه بتواند وظيفه خود را به درستي انجام دهد. يعني تغيير شکل آن از يک مقدار ماکزيمم تجاوز نکند. آن مقدار max را تغيير شکل مجاز آن قطعه گويند. اين تغيير شکل مجاز بستگي به نوع ابنيه دارد. در نتيجه از ساختماني به ساختماني ديگر متفاوت است. که اين ها را آئين نامه ها تعيين مي کنند. عکس مقدار تغيير شکل را مقاومت جسم و عکس تغيير شکل مجاز را مقاومت مجاز گويند. 
در نتيجه مهمترين مطلبي که مقاومت مصالح مطرح مي کند اين است که براي هر قطعه چه نوع شکل هندسي و چند نوع ماده بايستي انتخاب گردند تا آن قطعه بتواند وظيفه خود را به درستي انجام داده و max تغيير شکل از تغيير شکل مجاز تجاوز نکند.
2-1) سازه : سازه هر چيز مصنوعي است که توسط انسان طراحي ، محاسبه و ساخته مي شود تا در مفابل نيروهايي که بعدا اعمال خواهند شد وظيفه خود را به درستي انجام دهند. يعني در مقابل آن نيروها مقاومت کند و بعبارت ديگر max تغيير شکل آن آز تغيير شکل مجاز پائين تر باشد يا مقاومت آن از مقاومت مجاز بالاتر باشد. محاسبه يعني پيدا کردن max تغيير شکل نيروهاي خرجي که بر سازه اعمال          مي گردند که متنوع هستند. يکدسته نيروهاي خارجي که سازه به خاطر آن طرح و محاسبه مي گردد و آنها نيروهاي معلوم مي باشند که از مجموع دو نيرو تشکيل       مي شوند :

دسته بندی: مهندسی عمران » سایر

تعداد مشاهده: 857 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 58

حجم فایل:409 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 58 صفحه، قابل ویرایش.