تحقیق همه چیز در مورد سیمان

دسته بندي : مهندسی عمران » سایر
دانلود تحقیق با موضوع همه چیز در مورد سیمان ،
در قالب word و در 69 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مراحل ساخت سيمان پرتلند
از تعريف كلي سيمان مشخص مي گردد كه سيمان ماده اي متشكل از مواد آهكي نظير سنگ آهك يا گچ و مواد شامل اكسيدهاي سيليسيم و آلومينيوم يعني رسها و شيل‌ها مي باشد. مراحل مختلف ساخت سيمان شامل آسياب مواد خام و تبديل آنها به پودر، مخلوط نمودن آنها با درصدهاي معين و پختن آنها در يك كوره گردنده در حرارت حدود 1400 درجه سانتيگراد. 
در اين درجه حرارت مواد در نقطه نزديك ذوب، با هم تركيب شده و به كلينكر تبديل مي گردند. سپس كلينكر سرد شده و با مقداري سنگ گچ، به صورت پودري بسيار ريز آسياب مي شود. نتيجه عمليات فوق منجر به توليد سيمان معروف به پرتلند مي گردد. مرحله مخلوط كردن و آسياب نمودن مواد خام ممكن است بصورت خشك و يا تر انجام شود. مخلوط فوق به داخل كوره گردانده اي كه ممكن است به قطر 7 متر و طول 250 متر ساخته شود، ريخته مي شود.
كوره فوق كه كمي شيبدار مي باشد، از انتها و طرف بالا با مواد خام تغذيه شده و از ابتدا و طرف پايين سوخت به صورت پودر زغال يا مواد ديگر نظير گاز با هوا به داخل آن دميده مي شود. دماي كوره به حدود 1500 درجه سانتيگراد رسيده و با مصرف 100 تا 250 كيلوگرم زغال، حدود يك تن سيمان توليد مي گردد.
در طول كوره، مواد خام به درجات حرارت بالاتري رسيده و به مرور در آنها تغييرات شيميايي يك سري فعل و انفعال شيميايي در مواد بوجود آمده و سرانجام در داغ ترين قسمت كوره حدود 20 تا 30 درصد مواد بصورت مايع در آمده و اكسيدهاي كلسيم، سيليسيم، و آ‌لومينيوم مجدداً با يكديگر تركيب مي شوند. مواد فوق سپس به گلوله هايي با قطر بين 2 تا 25 ميليمتر بنام كلينكر تبديل مي شوند.
كلينكر سپس سرد شده و هواي گرم شده مجدداً همراه سوخت مصرف مي شود. كلينكر سرد شده كه به صورت گلوله هاي سختي در آمده است با كمي سنگ گچ كه به منظور جلوگيري از گيرش سريع سيمان به آن اضافه مي شود، آسياب مي گردد. مواد حاصله معروف به سيمان حاوي 12 10*1/1 ذره در هر كيلگرم مي باشد.
يك كوره گردنده جديد در روش خشك مي تواند 200 تن كلينكر در يك روز توليد نمايد. جهت درك اين رقم بايد متذكر شد كه ميزان توليد سيمان در سال 1984 بالغ بر 70 ميليون تن در آمريكا و 5/13 ميليون تن در انگلستان و حدود 11 ميليون تن در ايران بوده است. 
دسته بندی: مهندسی عمران » سایر

تعداد مشاهده: 1424 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 69

حجم فایل:187 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 69 صفحه، قابل ویرایش.