تحقیق خاک ورزي و مکانیک خاک

دسته بندي : مهندسی عمران » سایر
دانلود تحقیق با موضوع خاک ورزي و مکانیک خاک ،
در قالب word و در 19 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
اعمال مديريت تخصيص نهاده ها به روش مرسوم بر اساس توزيع يکنواخت نهاده (عمق شخم، بذر، کود، سم وغيره) با چشم پوشي از تغييرات ذاتي خواص و پتانسيل خاک در نقاط مختلف مزرعه استوار است. ابداع و توسعه تکنولوژي جديد جمع آوري و انتقال داده هاي مربوط به تغييرات مکاني خصوصيات خاک و گياه و متعاقب آن تخصيص بهينه نهاده ها بر اساس نياز و ظرفيت مکاني نقاط مختلف مزرعه، مديريت جديدي را به نام کشاورزي دقيق  بنا نهاده است.
امروزه، فن آوري به سطحي رسيده است که به کشاورز اجازه مي دهد تا تغييرات درون کشتزار که وجود آن از قبل شناخته شده ولي قابل اداره نبود را سنجش، تحليل و مديريت نمايد. توانايي در اداره تغييرات حاصلخيزي درون کشتزار و بيشينه نمودن محصول همواره مد نظر و مطلوب کشاورز، به ويژه کشاورزي با منابع ارضي محدود بوده است. ابداع و توسعه ريزپردازنده ها و ديگر فن آوري هاي الکترونيک در سال هاي اخير، ابزاري جديد را فراهم ساخته است تا کشاورزان را در نيل به اين هدف ياري نمايد.
شرط پذيرش کشاورزي دقيق و به ويژه فن آوري اعمال نهاده ها به ميزان متغير ، قابليت اندازه گيري و ثبت تغيير پذيري مکاني   خواص ويژگي هاي خاک و گياه مي باشد. اندازه گيري تغيير پذيري مکاني عبارت از اندازه گيري تغيير در ويژگي هاي محصول و خاک در سطح و عمق مي باشد. تغيير پذيري را مي توان بطور مثال در حاصلخيزي خاک، محتواي رطوبت، بافت خاک، مکان نگاري ، قدرت رشد گياهي  و جمعيت آفات مشاهده نمود[كتاب ]
خاک ورزي خاصه مکاني :
خاک به عنوان بستر رشد گياه نقش مهمي در کشاورزي دارد. از اين رو عمليات خاک ورزي معمولاً هرساله انجام مي گيرد و اغلب هزينه بر و دشوار است.

دسته بندی: مهندسی عمران » سایر

تعداد مشاهده: 1515 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 19

حجم فایل:526 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 19 صفحه، قابل ویرایش.