تحقیق نوسان

دسته بندي : علوم پایه » ریاضیات
دانلود تحقیق با موضوع نوسان،
در قالب word و در 21 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
تعريف نوسان: يك حركت رفت و برگشتي ساده مي باشد كه در زمانهاي مساوي عيناً تكرار مي شود (مثل شخصي كه تاب بازي مي‌كند). اين حركت حول يك نقطه بنام مركز نوسان صورت مي پذيرد و همواره نيرويي (مثل نيروي فنر) مي خواهد نوسانگر را به مركز نوسان باز گرداند.
در موقعيت 0 وزنه با بيشترين سرعت رو به بالا حركت مي كند و در موقعيت p متوقف مي شود و فنر كاملاً فشرده مي گردد اكنون وزنه بيشترين فاصله تا مركز نوسان را دارد و فنري كه فشرده شده وزنه را رو به پايين هل مي دهد وزنه در موقعيتq داراي بيشترين سرعت رو به پايين است و در اين موقعيت هيچ فاصله اي تا مركز نوسان ندارد. در موقعيت m (مشابه موقعيت p) وزنه داراي بيشترين فاصله تا مركز نوسان است اما متوقف مي باشد و سپس در موقعيت n (مشابه موقعيت 0,q) مجدداً به مركز نوسان باز مي گردد اگر اين موقعيتها را (مانند نوار قلبي) به هم وصل كنيم يك شكل موج سينوسي ساخته مي شود كه چگونگي حركت وزنه را نشان مي دهد.
تعريف بعد: فاصله نوسانگر (وزنه) را در هر لحظه تا مركز نوسان نشان مي دهد مثلاً در موقعيتهاي (n,q,0) بعد صفر است زيرا در مركز نوسان هستيم و در موقعيتهاي (m,p) بيشترين بعد را داريم.
تعريف دامنه: بيشترين فاصله نوسانگر تا مركز نوسان (موقعيتهاي m,p) مي باشد كه به آن بعد بيشينه يا دامنه مي گوييم و آنرا با نماد A نشان مي دهيم ymax=A پس يك دامنه مثبت در بالا و يك دامنه منفي در پايين داريم.
تعيين علامتها: ديديم كه يك شكل موج سينوسي چگونه تشكيل مي شود اين شكل را به چهار ربع فرضي مساوي تقسيم مي كنيم (هر ربع 90 درجه است) و قراردادهاي زير را در نظر مي گيريم.
1- هرگاه نوسانگر بالاي محور تعادل باشد (مثل ربعهاي اول و دوم) بعد مثبت است و اگر زير محور تعادل باشد (مثل ربعهاي سوم و چهارم) بعد منفي است.
2- هرگاه نوسانگر رو به بالا حركت كند سرعتش مثبت است مثل ربهاي اول و چهارم و هرگاه رو به پايين حركت كند سرعتش منفي است مثل ربعهاي دوم و سوم.
دسته بندی: علوم پایه » ریاضیات

تعداد مشاهده: 1971 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:195 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 21 صفحه، قابل ویرایش.