تحقیق مطالعه تاريخ رياضيات و نقش آن در آموزش رياضيات

دسته بندي : علوم پایه » ریاضیات
دانلود تحقیق با موضوع مطالعه تاريخ رياضيات و نقش آن در آموزش رياضيات،
در قالب word و در 22 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
در واقع مطالعه تاريخ رياضيات و آموزش و اطلاع رساني آن توسط معلمين رياضي به دانش آموزان خود از ابعاد گوناگوني مورد توجه قرار گرفته است . در اين زمينه حتي شوراي عالي فرهنگي اخيراً مصوبه اي دارد که در آن به اين نکته اشاره شده که تا حد امکان دانش آموزان را بايد با پيشينه ي فرهنگي و تاريخ علم در کشورمان آشنا سازيم و اين وظيفه ما را سنگين تر کرده و رسالت انتقال اين اطلاعات به نسل جديد و نسلهاي بعدي به عهده ي همه ي اقشار فرهنگي جامعه بخصوص معلمان است .
مقدمه : 
انگيزه ي اين که در کتاب رياضي دبيرستان يک کشور شرح حال بزرگان رياضي همچون خوارزمي ، خيام ، کاشاني ، بيروني و ... بيان  مي شود چيست ؟ 
بيانيه ي ريودوژانيرو در ششم ماه مه سال 1992 و اعلام سال 2000 به عنوان سال جهاني رياضيات توسط پروفسور ژاک لويي ليون رئيس اتحاديه بين المللي رياضي (IMV) در مؤسسه رياضيات محض و کاربردي برزيل شايد پاسخي به اين سؤال باشد . 
در اين بيانيه علاوه بر اعلام سال جهاني رياضيات به نظر مي رسد علم رياضي و دانشمندان گذشته و حال اين شاخه از دانش بشري را متعلق به تمام جهان مي داند . 
رياضيات به عنوان يک رشته ي مادر داراي اهميت فراوان است و بالطبع تاريخ آن و اثري که شرح حال اين دانش بشري بر نسلها مي گذارد داراي اهميت است . تأثيرپذيري و هدايت نسل هوشمند دنيا برگذشته بنا نهاده شده است ، زيرا تاريخ آينده براساس گذشته رقم مي خورد و تجربة گذشته را به همراه دارد . اين تأثيرپذيري داراي جنبه هاي مثبت و شگرفي است که بذر آن در نوجواني کاشته مي شود تا به عنوان کاربرد، انتقال و پيش برد مرزهاي دانش رياضي آينده به آن نگريسته و تأمل کنند ، کاشت اين بذر به عهده شما معلمین و رسولان علم رياضي بوده و با دست توانا و نگرش عميق و فهيمانة شما پرورش مي يابد . 
دسته بندی: علوم پایه » ریاضیات

تعداد مشاهده: 1051 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:193 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 22 صفحه، قابل ویرایش.