تحقیق فروکتوز و گلوکز

دسته بندي : علوم پزشکی » زیست شناسی
دانلود تحقیق با موضوع فروکتوز و گلوکز،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
فروکتوز چیست و چه خطراتی برای سلامتی دارد؟
فروکتوز یک قند طبیعی است که در میوه ها، آب میوه ها، برخی سبزیجات و عسل وجود دارد. در این اشکال، قندهای فروکتوز می توانند بخشی از یک رژیم غذایی مغذی باشند. با این حال، شربت ذرت دارای  فروکتوز بالایی است که تولید کنندگان آن را از نشاسته ذرت تهیه می کنند و به غذاهایی مانند نوشابه و آب نبات اضافه می کنند. این غذاها مواد مغذی کمتری دارند اما فرد می تواند آنها را در حد اعتدال مصرف کند.
محققان در حال بررسی ارتباط بین غذاهای با فروکتوز بالا و چاقی، دیابت و حتی برخی سرطان ها هستند. با این حال، برخی شواهد نشان می دهد که فروکتوز لزوماً یک نگرانی برای سلامت عمومی نیست، البته تا زمانی که فرد آن را در حد اعتدال مصرف می کند.
برخی تحقیقات نشان می‌دهند که فروکتوز می‌تواند به طرق مختلف بر سلامت فرد تأثیر منفی بگذارد.
چاقی
محققان در یک بررسی در سال 2017 شواهدی پیدا کردند که مصرف مقادیر زیاد فروکتوز ممکن است منجر به خطر بیشتر چاقی و شرایط مرتبط مانند سندرم متابولیک شود. آنها همچنین دریافتند که مصرف بیش از حد فروکتوز ممکن است با افزایش رشد چربی ارتباط داشته باشد، زیرا ممکن است نحوه تجزیه چربی ها و کربوهیدرات ها را در بدن تغییر دهد. علاوه بر این، مصرف فروکتوز می تواند منجر به افزایش مصرف غذا شود، زیرا ممکن است احساس سیری را در فرد به تاخیر بیاندازد.
دریافت نوبت آنلاین از متخصص تغذیه و سلامت
مقاومت به انسولین
همان بررسی در سال 2017 نشان داد که مقادیر بیش از حد فروکتوز غذایی باعث التهاب می شود که می تواند منجر به مقاومت به انسولین شود. مقاومت به انسولین به این معنی است که گلوکز می تواند در خون انباشته شود و باعث ایجاد طیفی از مشکلات سلامتی از جمله دیابت نوع 2 شود. یک مطالعه دیگر در سال 2016 نتایج مشابهی را کشف کرد. این تحقیق به بررسی اثرات مصرف نوشیدنی غنی از فروکتوز در افراد 12 تا 16 ساله در تایوان پرداخت. افرادی که نوشیدنی های حاوی فروکتوز بیشتری مصرف می کردند، سطوح بالاتری از مقاومت به انسولین داشتند.
مشکلات کبدی
به گفته مؤسسه ملی بهداشت (NIH)، مصرف فروکتوز می تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی شود. در این شرایط بدن چربی بیش از حد در سلول های کبد ذخیره می کند.
بیماری کبد چرب می تواند منجر به آسیب و التهاب کبد شود که می تواند منجر به استئاتوهپاتیت غیر الکلی شود، یک بیماری جدی که می تواند باعث ایجاد موارد زیر شود:
دسته بندی: علوم پزشکی » زیست شناسی

تعداد مشاهده: 1089 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:134 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.