تحقیق بگذاريم حيوانات زندگي كنند

دسته بندي : علوم پزشکی » زیست شناسی
دانلود تحقیق با موضوع بگذاريم حيوانات زندگي كنند ،
در قالب word و در 9 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
ابيانه، رودهاي رنگ خانه هاي رؤيا
ابيانه را آيا در خواب ديده ام؟ اجتماع آن همه زيبايي و شگفتي در يك جا باورنكردني به نظر مي رسد. بي ترديد، ابيانه روستايي منحصر به فرد است كه هريك از كوچه هاي بي بن بست در آن ما را به فضايي زيباتر و شاعرانه تر مي برد. گرچه نماي بيروني خانه ها جالب و چشم نواز است اما نوع طراحي و ساخت داخلي آنها حيرت انگيز و عجيب و پررمز و راز مي نمايد.
قرمز هميشه نماد عشق و دلدادگي بوده و ابيانه بي شك با نهايت عشق و دلدادگي ساخته شده و رنگ قرمز جادويي بر تن ديوارهاي خانه ها وكوچه ها ما را خواهي نخواهي شيفته و مجذوب مي كند. در ابيانه دوست داريد تك تك درها را باز كنيد زيرا كه رازي دلپذير در پشت هر در چوبي در انتظار شماست و دوست داريد به تمامي پنجره هاي مشبك دست بكشيد تا بتوانيد رؤياي شيرين خود را باور كنيد.
رودي از رنگهاي شاد و زنده بر چين چين دامن زنان در كوچه هاي ابيانه جاري است. كوچه هايي كه مرداني نيرومند و مغرور گاه گاه از آنها گذر مي كنند. با وجود تمام اين زيبائيها جوان ها و همه آنها كه مي توانسته اند ابيانه را ترك كرده اند، درست به همان دلايلي كه روستائيان بسيار ديگري هم زادگاهشان را ترك كرده اند. پيرمردان و پيرزنان و آنها كه مانده اند، جايي براي رفتن نداشته اند. مبادا كه ابيانه روزي از رفت و آمد زناني با روسري هاي پرگل خالي باشد و هيچ مردي با شلوار سياه و براق و گشاد در آفتاب ميدانش ننشسته باشد. مبادا با حسرت و دريغ به گذشته نگاه كنيم و از خود بپرسيم كه آيا ابيانه را در خواب ديده ايم؟
ابيانه، يادگاري عزيز و نازنين از روزگاري سپري گشته و فراموش شده است. با او و مردمانش مهربان تر باشيم.
نقش آفت كش هاي شيميايي در كاهش جمعيت پرندگان 
داراي مصارف زيادي هستند. هرچند اكثر آفت كش ها در دزهاي بالا براي پرندگان شكاري كشنده هستند اما تنها يك گروه از آنها كه آفت كشهاي ارگانو كلره ناميده مي شوند باعث كاهش جمعيت پرندگان در نواحي وسيعي از جهان شده است.
اين تركيبات شامل د.د.ت و سيكلودينها مانند آلدرين، ديلدرين و هيتاكلر هستند 
در مقاله اين شماره كه از فصلنامه زيست محيطي موج سبز، برگزيده ايم نقش  آفت كش هاي شيميايي در كاهش جمعيت پرندگان بررسي شده است.
آفت كش هاي شيميايي علاوه بر سمي بودن، داراي ۳ ويژگي مهم ديگر مي باشند كه به اثر گذاري آنها بر پرندگان شكاري و ديگر گونه هاي حيات وحش صحه مي گذارد.
۱- اين تركيبات بسيار پايدار هستند به طوري كه براي چندين سال مي توانند كم و بيش بدون تغيير باقي بمانند.
۲- آنها به سرعت در چربي حل مي شوند. به اين معني كه مي توانند در بدن جانوران تجمع يافته و از شكار به شكارچي منتقل شوند و به طور تصاعدي در زنجيره غذايي تغليظ يابند. پرندگان شكاري كه تقريباً در بالاي زنجيره غذايي قرار گرفته اند مستعد تجمع مقدار زيادي از اين مواد هستند.
دسته بندی: علوم پزشکی » زیست شناسی

تعداد مشاهده: 1284 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 9

حجم فایل:145 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 9 صفحه، قابل ویرایش.