تحقیق ايمني در آزمايشگاه

دسته بندي : علوم پزشکی » زیست شناسی
دانلود تحقیق با موضوع ايمني در آزمايشگاه،
در قالب word و در 30 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
كروماتوگرافي روي قشر نازك
اطاق بسط دهنده:
يك كاغذ صافي كه داراي ابعادي حدود 100*150 ميلي متر است در يك بشر 150 ميليمتري يا يك ارلن 250 ميلي‌ليتري دهانه گشاد به طوري كه در شكل 5 نشان داده شده، قرار دهيد. بايد به اندازه كافي حلال مورد نظر در ظرف ريخت تا حدود 5 ميلي‌متر از عمق ظرف پر شود. درب اطاقك را به طور كامل بسته و لااقل 15 دقيقه به حال خود بگذاريد تا تعادل بين فاز بخار و مايع در سراسر ظرف برفرار گردد. چوب پنبه براي درب ارلن ماير و صفحه‌اي از آلومينيوم براي پوشاندن بشر مي تواند مورد استفاده قرار گيرد.
تهيه صفحات
صفحات 25*75 ميلي متر ر ا به طور كلي به8 وسيله صابون و آب تميز كرده و با آب و سپس با متانول آب كشيده و بگذاريد به طور كامل خشك شود.
محدول يكنواختي از 35 گرم سيليكاژل جي و 100 ميلي ليتر كلرورفورم در يك ظرف دهانه گشاد تهيه كنيد. درب ظرف را گذاشته و مخلوط را لااقل سه دقيقه تكان دهيد. دو صفحه را بر روي هم منطبق كرده و با انتهاي دو انگشت كاملا در عمق سوسپانسيون فرو برده، كمي به هم زده و آهسته از سوسپانسيون خارج كرده و اجازه دهيد خشك شود. سپس دو صفحه را از هم جدا كرده و به طور افقي به حال خود بگذاريد تا خشك شود.
يادداشت:
سيليكاژل داراي سولفات كلسيم است كه در چسبيدن آن به صفحه شيشه‌اي كمك مي كند. چسبندگي مذكور را مي‌توان به وسيله بخار آب افزايش داد. براي اين عمل يك قيف را به طور معكوس بر روي حمام آب قرار داده و با انگشتان به طور افقي صفحه لعاب داده شده را بر روي بخار تا هنگام مرطوب شدن كامل نگهداريد (بديهي است كه ظرف لعاب دار بايد بر روي بخار آب گرفته شود.)
براي فعال كردن جاذب، آن را بايد در يك اتوو براي مدت 30 دقيقه در حرارت 105 درجه پخت يا اينكه در حرارت آزمايشگاه براي مدت يك شبانه روز به حال خود باقي گذاشت.
تذكري در ورد جاذب‌هاي tlc:
سيليكاژل (sio2) جاذبي است كه به مقياس وسيعي مورد استفاده قرار مي گيرد و ذرات آن داراي ابعادي در حدود 40-4 ميكرون بوده و معمولا محتوي عامل چسبناكي است كه باعث پايداري بيشتر قشر بر روي صفحه مي گردد. هنگامي كه قشر را با معرف ظهور به طريق ترشح مرطوب مي كنيم پايداري مورد بحث مهم مي باشد. سيليكاژل مرك آلمان داراي 13% سولفات كلسيم و يك دوم ملكول آب است، كه در اثر مجاورت با آب و بالاخره حرارت دادن تا خشك در پايين تر از 110 درجه سانتيگراد به شكل  رسوب مي كند.
ساير جاذب‌هالي موجود كه داراي خواص كروماتوگرافي معين هستند، عبارتند از:
آلومين،‌سلولز، و پاره‌اي رزين‌هاي تبديل يون.
كروماتوگراي قشر نازك پيگمان‌هاي گياهي
عصاره‌هاي تغليظ شده گياهي را در كروماتوگرافي كاغذ دستور تهيه داده شده به كار ببريد. طرف چپ يك سرصفحه آماده شده يك عصاره‌، و طرف راست صفحه يك عصاره ديگر را قرار دهيد. اگر عصاره سومي نيز در اخيتار است مي توان در وسط آن دو قرارش داد. بيش از سه نوع عصاره را بر روي يك صفحه قرار ندهيد.

دسته بندی: علوم پزشکی » زیست شناسی

تعداد مشاهده: 1393 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:172 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 30 صفحه، قابل ویرایش.