تحقیق ويژگي‌ هاي آب

دسته بندي : علوم پزشکی » زیست شناسی
دانلود تحقیق با موضوع ويژگي‌ هاي آب،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
ترکیب آب
آب نيز مانند مواد ديگر ، از ذرات بسيار كوچكي به نام مولكول تشكيل شده است. در هر قطره آب ميليون‌ها مولكول وجود دارد. هر مولكول آب تركيبي است از دو اتم هيدروژن و يك اتم اكسيژن. حتي در خالص ترين آب ، مواد ديگري نيز وجود دارند ، اما اين مواد تنها بخش كوچكي از آب را تشكيل مي دهند. آب ، هنگامي كه از روي زمين يا از روي لايه‌هاي زمين مي گذرد ، مواد شيميايي موجود در مسير خود را به نسبت‌هاي متفاوت حل مي كند و به همراه مي برد. به همين سبب ، در آب رودها مواد شيميايي گوناگوني وجود دارند. اين مواد ممكن است كلسيم، باريم، مس، كروم و مانند آن ، يا سولفات‌ها و نيترات‌ها و فسفات‌ها و تركيب‌هاي ديگري از آهن، سرب، نقره و سديم و مواد ديگر باشند. بعضي از مواد شيميايي حل شده در آب بر اثر تغيير فشار و دما رسوب مي كنند. يكي از مهم‌ترين اين مواد كلسيم است كه در جدار لوله‌هاي آب يا سماور يا كتري رسوب مي كند. استالاكتيت و استالاگميت ، كه در سقف‌ها و ديواره‌ها و كف غارهاي آهكي ديده مي شوند ، نمونه‌هايي از رسوب تركيب‌هاي كلسيم هستند كه پس از قرن‌ها پديد آمده‌اند. گذشته از مواد معدني ، در آب مواد آلي و جانداراني مانند ميكروب‌ها ، ويروس‌ها ، قارچ‌ها و جلبك‌ها وجود دارند.
آب
آب ماده‌اي است مركب از ئيدروژن و اكسيژن. آب تنها ماده‌اي است كه در طبيعت به هر سه حالت گاز و مايع و جامد وجود دارد و اغلب نا خالص است. آب خالص بي طعم بي بو و شفاف است. مقدار كم آن بي رنگ و لي مقدار زياد آن آبي به نظر مي‌رسد. آب خالص در سطح دريا در صفر درجه سلسيوس يخ مي‌زند و در صد درجه سلسيوس مي‌جوشد.
آب مايه اصلي زندگي است. انسان بيشتر از يك ماه هم مي‌تواند بي غذا زنده بماند، اما اگر بيش از يك هفته آب به بدنش نرسد، خواهد مرد. حتي گياهان و جانوراني كه در خشك‌ترين جاها زندگي مي‌كنند، نياز به مقدار معيني آب دارند.
دسته بندی: علوم پزشکی » زیست شناسی

تعداد مشاهده: 1059 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:537 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.