پاورپوینت چنگیز خان مغول

دسته بندي : عمومی » سایر
دانلود پاورپوینت با موضوع چنگیز خان مغول،
در قالب ppt و در 20 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
چنگیز خان مغول بزرگترین پادشاه مغولستان بود که توانست تمام قبایل مغول و دیگر قبایل اطراف را متحد کند و بزرگترین امپراتوری دوره خود را تشکیل دهد؛ امپراتوری را که وسعت آن از چین تا روسیه را شامل می‌شد. او تمام آسیا را به تصرف خود در آورد. اروپاییان این اقبال را یافتند که پیش از لشگرکشی‌اش به اروپا جان سپرد، اگرنه همان اتفاقی که در آسیا رخ داده بود، آنجا هم رخ می‌داد. رویداد۲۴ در این گزارش زندگی پرماجرای تموچین معروف به چنگیز خان مغول را روایت کرده است.
امروزه چنگیز خان مغول در آسیا طرفداران بسیاری دارد و به‌ویژه در کشور مغولستان به حد یک الله رسیده و بسیاری از جوامع آسیای میانه هویت خود را بر اساس شخصیت و شهرت چنگیز خان تعریف می‌کنند و او را پدر معنوی خود می‌دانند. حتی ایرانیان نیز که از چنگیز و مغول‌ها خاطره خوبی ندارند و وی را سفاک می‌دانند، گا‌ه نام فرزندان خود را چنگیز می‌گذارند و این نامگذاری طبعا در کشور‌های آسیای میانه بسیار بیشتر از کشوری مانند ایران است.
تکریم چنگیز خان و احترام به امپراطوری مغول به حدی رسیده که افرادی در مغولستان به جرم بی‌احترامی به چنگیزخان محکوم به حبس شده‌اند و در سراسر کشور مجسمه‌های عظیم وی دیده می‌شوند. زمانی که حکومت سوسیالیستی اتحاد شوروی بر آسیای مرکزی چیره بود، اشاره به نام چنگیز خان مغول ممنوع شد و داستان‌های مربوط به او در کتب درسی، که غالبا تکریم‌آمیز بودند، حذف شدند.
حزب کمونیست دستور تخریب زیارتگاه‌های چنگیزخان در مناطقی چون ختن را داد و با قوه قهریه جلوی قهرمان‌سازی از چنگیز خان را گرفت اما با فروپاشی شوروی و استقلال مغولستان در سال ۱۹۹۲ میلادی، جایگاه چنگیز خان در این کشور ترمیم شده و به سوژه عمده هنر و فرهنگ عامه تبدیل شد. نام چنگیز خان بر فرودگاه اصلی این کشور در شهر اولان‌باتور گذاشته شده و پرتره و مجسمه‌های عظیم وی در سراسر کشور و حتی کشور‌های همسایه دیده می‌شود و تصویرش بر اسکناس‌های کشور مغولستان جا خوش کرد. اما چنگیزخان که بود و چه کرد که این‌چنین محبوب ملل آسیای مرکزی است؟
دسته بندی: عمومی » سایر

تعداد مشاهده: 208 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: PPT

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:3,627 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 20 اسلاید، قابل ویرایش.