طرح توجيهی توليد و بسته‌بندي سس مايونز

دسته بندي : کارآفرینی » صنایع غذایی
مقدمـه:
تغيير روش زندگي شهروندان و گسترش روزافزون زندگي ماشيني موجب تغيير در عادات روزمره افراد جامعه و به ويژه عادات غذايي آنان شده است. از ديگر سو اشتغال بانوان در محيط خارج از خانه كه روند رو به رشدي را در بين بانوان جوان تجربه مي‌كند، باعث رويكرد خانواده‌ها به استفاده از غذاهاي آماده و حتي انواع غذاهاي سرد گشته ‌است.
استفاده از غذاهاي سرد و آماده مصرف، معمولا به همراه چاشني‌هاي مختلف انجام مي‌گيرد. كه انواع سس‌ها از مهم ترين اين چاشني‌ها محسوب مي‌گردند. سس‌ها شامل انواع مختلفي هستند كه سس‌هاي كچاپ، خردل و مايونز از اصلي‌ترين آنها به شمار مي‌آيند. در اين ميان سس مايونز به عنوان سسي كه هم به صورت خالص مورد استفاده قرار مي‌گيرد و هم به عنوان پايه‌اي براي تهيه ساير انواع سس، از جمله سس‌هاي سالاد، سس فرانسوي، سس ايتاليايي، سس هزارجزيره و ... به شمار مي‌آيد از محبوبيت فراواني برخوردار است.
ضمن اينكه سس مايونز با دارا بودن حدود 67% چربي، 3% كربوهيدرات و 2% پروتئين به عنوان يك ماده غذايي پر انرژي با حدود 650 كيلوكالري انرژي در هر يكصد گرم محسوب مي‌شود.
موارد استفاده سس مايونز در تهيه انواع ساندويچ، سالادهاي فصل، سالاد الويه و ... و نيز همراه با ساير غذاها ، تقاضاي مصرف اين ماده غذايي را به سطح بالايي ارتقا داده است، كه اين مطلب مؤيد توجيه اقتصادي اجراي اين طرح مي‌باشد ضمن اينكه با اجراي اين طرح ، مي‌توان بستر مناسبي را براي اشتغال نيروهاي ماهر و نيمه ماهر فراهم آورد كه با توجه به ماهيت صنايع غذايي بانوان مي‌توانند سهم بسزايي در آن داشته باشند.
خلاصه طرح:
موضوع طرح : توليد و بسته بندي سس مايونز به ظرفيت 171تن در سال
محل اجراي طرح : قابل اجرا در سراسر كشور 
سرمايه گذاري كـل: 88/824 ميليون ريال
سهم آوردة متقاضي: 88/84 ميليون ريال
سهم تسهيلات: 740 ميليون ريال
دورة بازگشـت سرمايه: 14 ماه
دسته بندی: کارآفرینی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 12891 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:21 کیلوبایت

 قیمت: 14,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل