پاورپوینت نقش آب در معماري (باغ موزه آب)

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معماری
دانلود پاورپوینت با موضوع نقش آب در معماري (باغ موزه آب)،
در قالب ppt و در 33 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
معماري هنري است كه سعي دارد تلاش آدمي را به بالا سوق دهد و از اين‌رو مقدس است.
 بشر براي ساخت خانه، معبد و يا هر بناي ديگري از زمين شروع مي‌كند و به سمت آسمان پيش مي‌رود. از زمين به آسمان رسيدن، به معناي قدسي شدن و همنشين با خدايان بودن است.
هر بنايي كه بشر مي‌سازد يادآور كوه نيز هست، كه رابطي است ميان زمين و آسمان. كوهي كه جايگاه خدايان بوده و ناجي نسل بشر در اسطوره طوفان نوح.بشر براي ساخت اولين بناها و يا بهتر است بگوييم اولين خانه‌ها، از در دسترس‌ترين مصالح بهره برده است، از آب و خاك. 2 عنصر مقدس از چهار عنصر اوليه با هم آميخته شدند تا بعدها نيز آتش و هوا در كار داخل شوند و مسكن و معبد آدمي شكل بگيرد.بنابراين گزاف نيست اگر پيوند آدمي با معماري را، ميراث كهن انسان با چهار عنصر اوليه طبيعت بدانيم. 
در اين ميان هرچند كه نقش خاك پر رنگ‌تر است، اما وجود آب، همان عنصري كه همواره به سويش بر‌مي‌گرديم، مثل هميشه لطافت را در اين هنر به ارمغان مي‌آورد.اگر كه خانه مكاني است براي پناه گرفتن و آرامش يافتن، تماس اين خانه با آب همواره آرزوي امكان حياتي تازه را به همراه خواهد داشت و تخيل انسان را به شكلي ماورايي تسخير مي‌كند.از ديرباز نقش آب در معماري در اقليم‌ها و فرهنگ‌هاي مختلف نمادي بارز داشته است....
دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری

تعداد مشاهده: 6554 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 33

حجم فایل:2,025 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 33 اسلاید، قابل ویرایش.