تحقیق امپراتوري جاذبه

دسته بندي : کارآموزی » هنر
دانلود تحقیق با موضوع امپراتوري جاذبه ،
در قالب word و در 10 صفحه قابل ویرایش.
 

بخشی از متن تحقیق:
نقد مورد بحث ما از نقاط قوت بسياري در زمينه موارد فني برخوردار است (1) ، ولي بيشترِ مسائل، به صورت    حاشيه¬اي با لحني طنزآلود ارائه شده است. در نقد يك موضوع (مقاله، كتاب، ...) نقاط قوت و ضعف يك اثر مي¬بايستي تجزيه و تحليل و بيان گردد.
«درست است كه منتقد بر آنچه عيب و زشتي در يك اثر هست بايد انگشت نهد و نيك و بد را بايد از يكديگر بازشناسد، ليكن منتقد راستين آن نيست كه در نظر اول زشتي¬ها و نادرستي¬ها را تميز دهد. منتقد واقعي آن است كه نيكي¬ها را نيز كشف كند و زيبايي¬ها را به درستي ادراك نمايد و اين كار البته ذوق و همت مي¬خواهد و تنها با دليري و بي¬شرمي اين كار برنمي¬آيد»(زرين¬كوب 1374 :10).
چون در اين نقد هيچگونه نقطه قوتي از اثر مذكور بيان نشده اين شبهه را ايجاد مي¬نمايد كه اين نقد به دور از تعصب و جانبداري از روش و شيوه¬اي ديگر نيست. در موارد بسياري، جملات جانبدارانه و يا ارزش¬گذارانه¬اي بيان گرديده كه يكي از اصول نقد علمي را كه همانا پرهيز از هرگونه ارزش گذاري¬ها است ،نقض مي¬نمايد. همچنين به نظر نمي¬رسد عنوان مقاله (امپراتوري جاذبه) و بسياري از جملات و تركيبات، به نقد بي¬طرفانه نسبت داده شود.مانند واژه¬ها و تركيباتي كه نشان از پيش¬داوري¬هايي دارند، از جمله واژه¬ها و تركيباتي نظير : طَبَق اخلاص مثلث جادوئي(ص194) ـ جاذبه زدن(ص205) ـ وردخواني موسيقائي(ص203) و .... .همچنين اصطلاح الگوزني چه ايرادي دارد كه   به آن پرداخته نشده و براي ايجاد حالتي طنز آميز در نقد موسيقي!!! به خشت زني (ص203) شبيه دانسته شده است. در برخي جملات مانند : «تا آنجا كه نگارنده اطلاع دارد "سلفژ" كردني نيست» (بيضايي 1384 :192) ، از ايهام استفاده گرديده كه مايه وهن نگارنده نقد است.در ضمن سلفژ يعني «خواندن همراه با تلفظ نام نت¬هاي يك قطعه موسيقي به شكل آوازي (رعايت زيرايي اصوات) و با رعايت وزن» (لورو 1377 :20). بنابراين تعريف، سلفژ فعاليتي است انجام دادني و در زبان فارسي براي بيان عملي انجام دادني از فعل كردن استفاده مي¬كنند مانند: پيدا كردن، نگاه كردن، سوار كردن و...... بنابراين سرايش كردن و سلفژ كردن غلط نيست. از موارد تحريف در اصطلاحات كتاب مي¬توان مورد«تقليد صوت و آشنائي با مراحل آن» را كه به« احكام شش¬گانه تقليد» بدل گرديده، اشاره كرد. ضمن آنكه ايرادي به اين مراحل مطرح نشده است. پس مطرح كردن آن با اين عنوان مجعول براي چيست...

 

دسته بندی: کارآموزی » هنر

تعداد مشاهده: 7275 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:22 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.