تحقیق ماهیچه‌ها در صنعت ریخته گری

دسته بندي : مهندسی » مهندسی متالورژی
دانلود تحقیق با موضوع ماهیچه‌ها در صنعت ریخته گری،
در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
ماهیچه‌ها
ساده‌ترین تعریف برای ماهیچه، بدین ترتیب است.
ماهیچه‌ها اشکال مختلف ماسه بوده و طرح قسمتی از قطعه را تشکیل می‌دهند که با قالبگیری توسط مدل امکان‌پذیر نیست. بیرون کشیدن مدل از قالب را ایجاد می‌کند که بتوان در سطوح عمودی این عمل را بآسانی انجام داد.
ساخت حفره‌های داخلی به ماهیچه مربوط بوده و ماهیچه در قسمت داخلی قطعه قرار میگیرد. بعلت استعمال ماهیچه در حفره‌های داخلی پیچیده ما را قادر میسازد که بتوان مشکلترین اشکال قطعات را ساخته و اعمال ماشینکاری را حذف نموده و در حقیقت ساخت اشکال غیر ممکن را ممکن نمود. بعنوان مثال محفظه خنک شونده با آب -/Water-cooling chamber در موتورهای احتراق داخلی و قسمت‌های داخلی و خارجی محل خنک شونده با هوا احتیاج به ماهیچه‌های مشکل و پیچیده مطابق شکل 1-6 دارد.
اندازه‌های جعبه ماهیچه (تقریباً مقادیر ماگزیمم) بر حسب اینچ 11×13×36 وزن ماهیچه (تقریباً ماگزیمم) بودند. 50
فاصله قسمت فوقانی میز تا قسمت زیرین کاری ایج تا
فاصله قسمت فوقانی میز تا سطح زمین in 33 تا 25
خط تغذیه ماشین بر حسب اینچ 3
مقدار فوت مکعب هوای آزاد بر سیکل اپراسیون در فشار Ib 120 خط فشار 4/11 ماهیچه‌ها بهمان نحو که از ماسه ساخته می‌شوند ممکن است از فلز، مواد نسوز و سرامیکی ساخته شوند. برای اینکه قطعات سخت قابل ریختن باشند باید پس از ریختن فلز مذاب ماهیچه‌ها قابل خورد شدن و جدا نمودن از قطعه باشند (collapsible) از ماهیچه‌های فلزی در قالب‌های دائمی با ریختگری تحت فشار استفاده می‌شود در اینجا ماهیچه‌ها collapsible نبوده و در ضمن شکل قطعات محدود می‌باشد. ولی ماسه‌های ماهیچه و بعضی مواد دیگر چندان اشکالی دارا نبوده با هر درجه پیچیدگی قطعات میتوان آنها را تولید نمود.
ماسه‌های ماهیچه همدوش با ماسه‌های قالبگیری مورد مصرف زیاد دارند. و گاهی کارهای بیشتری انجام می‌دهند.
علاوه بر استعمال ماسه‌های ماهیچه جهت ساخت دیواره‌های داخلی قطعات، از آنها جهت مقاصد دیگر مطابق شرح زیر استفاده می‌شود.
1- تمام قالب‌ها ممکن است با ماسه ماهیچه ساخته شوند. این عمل مفید خواهد بود زیرا مواقعی است که درجه پیچیدگی قطعه بالا بوده و نمی‌توان آنرا از ماسه قالب‌ تر درست نمود. شکل 1-6 بلوکه موتور را که مثال خوبی از این نوع است نشان می‌دهد.
2- ممکن است ماهیچه برای ساخت قسمتی از قالب بعوض ماسه تر قالب بکار روند. در بعضی مدلها که شیب مخالف لازم است و نمی‌توان مدل را از قالب بیرون کشید. از ماهیچه برای این منظور استفاده می‌شود ...


دسته بندی: مهندسی » مهندسی متالورژی

تعداد مشاهده: 5274 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:1,033 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل