پاورپوینت سیستم آبیاری سنتر پیوت

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کشاورزی و زراعت
دانلود پاورپوینت با موضوع سیستم آبیاری سنتر پیوت،
در قالب ppt و در 14 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت
سنتر پيوت يکی از پيشرفته ترين دستگاه های آبياری بارانی است . استفاده از اين دستگاه ها  برای آبياری مزارع سابقه ای حدود 50 سال در دنيا دارد . در اين سيستم ها يک دکل مرکزی در وسط مزرعه نصب شده ومجموعه اسپن ها حول آن در يک مسير دايره و يا نيم دايره دوران می کنند در انتهای هر اسپن يک برج وجود دارد . هر برج دارای يک الکتروموتور ، دو گيربکس و دو چرخ در طرفين خود می باشد . اسپن ها در سه اندازه 49 ، 55 و61 متر موجودند . بر روی هر برج سيستم کنترل کننده ای وجود دارد که حرکت برج مربوطه را کنترل کرده و سبب می شود تا کل دستگاه همواره در يک خط مستقيم حرکت نمايد .
سيستم های سنتر پيوت در اندازه های مختلف از 60 تا 600 متر موجود می باشند و می توانند مزارعی با مساحت يک تا 100 هکتار را آبياری کنند . سرعت گردش يک دور دستگاه بين 6 ساعت تا 12 شبانه روز (288 ساعت )  قابل تنظيم بوده که می توان با توجه به نوع محصول ، مقدار آب موجود در مزرعه و مساحت مزرعه ، دستگاه را طوری تنظيم نمود که دقيقا به اندازه نياز آبی گياه آبياری انجام گيرد .
ويژگيهای سيستم آبياری سنتر پيوت
افزايش راندمان آبياری تا حدود 90 درصد
با استفاده از سنترپيوت در مصرف آب صرفه جويی شده و اين صرفه جويی گاهی به يک سوم نيز مي رسد .با افزايش راندمان آبياری ، سطح زير کشت نيز به همان نسبت افزايش يافته و در نتيجه درامد زارع بالا خواهد رفت .
يکنواختی آبياری  
سنترپيوت آب را بطور يکسان در تمام نقاط مزرعه  پخش می کند در نتيجه محصول در تمام نقاط مزرعه بطور يکنواخت رشد کرده و عملکرد آن در هر هکتار افزايش می يابد ...




دسته بندی: مهندسی » مهندسی کشاورزی و زراعت

تعداد مشاهده: 4568 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: power point

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:269 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 14 اسلاید، قابل ویرایش.