تحقیق بررسی مفاهیم زلزله

دسته بندي : مهندسی عمران » زلزله و زمین لغزش
دانلود تحقیق با موضوع مفاهیم زلزله،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
موج‌های لرزه‌ای:
بطور کلی پس از اینکه در داخل زمین زلزله‌ای به وجود آمد و انرژی زمین آزاد شد، این انرژی آزادشده، به صورت امواج ارتعاشی، در کلیه جهات منتشر می‌شوند و انرژی زلزله را با خود منتقل می‌نمایند. امواج زمین لرزه با توجه به حرکتشان در داخل یا سطح زمین به دو دسته "امواج داخلی یا پیکری" و "امواج سطحی" تقسیم می‌شوند.

امواج سطحی، بیشترین انرژی ناشی از لرزه‌های کم عمق را دارا بوده و عامل اصلی خرابی‌های ناشی از زمین لرزه، بخصوص در مناطق مسکونی می‌باشند. این گروه از امواج پس از تداخل موج‌های داخلی در امتداد حدفاصل‌ها، شروع به ارتعاش کرده و عمق نفوذ محدودی دارند، از این رو همواره در نزدیکی سطح‌های ناپیوستگی، متمرکز می‌شوند. بدین جهت در محیط‌های همگن و محیط‌های نامحلول، موج‌های سطحی نخواهیم داشت. این امواج به نام‌های موج‌های محدود شده و یا موج‌های هدایت شده نیز معروفند و خود به گروه‌های مختلفی چون "موج لاو" و  "امواج ریلی"  تفکیک می‌گردند.

امواج داخلی یا پیکری، دسته دیگری از امواج لرزه ای هستند که در درون زمین حرکت کرده و در تمامی جهات منتشر می‌شوند و با سرعتی بیش از موج‌های سطحی حرکت می‌نمایند. امواج داخلی نیز ...
دسته بندی: مهندسی عمران » زلزله و زمین لغزش

تعداد مشاهده: 9970 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:58 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل