تحقیق دکتر مصدق

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ
دانلود تحقیق با موضوع دکتر مصدق،
در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

زندگی‌نامه
نماينده ناكام
نخستين دكتر حقوق
كودتاي 1299 و پس از آن
اپوزيسيون و انزوا1320-1303
سقوط رضا شاه
اشغال كشور به دست نيروهاي بيگانه
حزب توده
قرارداد الحاقي و جبهه ملي
مصدق و جبهه ملي سوم
مرگ مصدق


بخشی از متن تحقیق:
زندگی‌نامه:
مصدق در سال 1261 در خانواده‌اي متمكمن و با نفوذ و ديواني به دنيا آمد. پدرش ميرزا هدايت الله وزير دفتر بود، پسر عموي ميرزا يوسف مستوفي الممالك كه زماني صدراعظم ايران بود. وزير دفتر از اخلاف بلافاصل آقا محسن آشتياني بزرگ ”خاندان“ آشتياني بود، كه در دو قرن اخير خاستگاه مرداني بوده است با استعدادي چشمگير در عرصه سياست و امور اجرايي و علمي.

مادر مصدق ملك تاج خانم نجم السلطنه بود، از  طرف پدر نتيجه فتحعلي شاه، خواهر عبدالحسين ميرزا فرمانفرما و دختر عموي ناصرالدين شاه قاجار، پادشاه وقت در زمان تولد و جواني مصدق. برادرش عبدالحسين ميرزا فرمانفرما- بزرگ خاندان فرمانفرمائيان و فيروز- چه قبل و چه پس از انقلاب مشروطه درسال 1284، در جاي خود سياستمداري متمول و متنفذ بود. سال‌ها بعد مصدق  در نطقي در مجلس در مخالفت با درالاشرف، نخست وزير وقت و معلم سابق سالارالسلطنه، پسر ناصرالدين شاه، ذكر می‌كند كه سالار السلطنه همبازي كودكيش بوده است.

مصدق همواره از پدرش كه در ده سالگي او را از دست داده بود، با عطوفت و احترام ياد مي‌كرد. اما تأثير مادرش در زندگي او ژرف و پايدار بود. او زني بود با اراده ي قوي و علاقه مند به كارهاي عام المنفعه، مصدق دربسياري از اوقات- حتي در نطق‌ها و مذاكرات رسمي خود- پند و اندرزهاي او را نقل مي‌كرد. درسال 1293، زماني كه مصدق ...
دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ

تعداد مشاهده: 10714 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:40 کیلوبایت

 قیمت: 36,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل