تحقق آمار ایدز در ایران و جهان

دسته بندي : علوم پایه » آمار
دانلود تحقیق با موضوع آمار ایدز در ایران و جهان ،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش شامل:

فهرست مطالب
مقدمه   
انجام محاسبات   
نمودارمیله ای   
نمودارمستطیلی   
نموداردایره ای   
نمودارچنبرفراوانی   
نمودارساقه وبرگ   
نمودارجعبه ای   
میانگین   
میانه ومد   
واریانس وانحراف معیار   
ضریب تغییرات   
نتیجه گیری   

بخشی از متن تحقیق:
مقدمه :
وضعیت و آمار ایدز در ایران و جهان
ايدز از مهمترين بيماريهاي قرن حاضر است و هم اكنون نظر دولت مردان دنيا را به خود معطوف داشته است.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در سالهاي اخير در بسياري از كشورها، ايدز وضعيت فقر را بدتر و رشد اقتصادي را متوقف كرده و با انگ و تبعيض در مورد مبتلايان، نقض حقوق انساني را گسترش داده است، بسياري از موارد دستاوردهاي توسعه‌اي را كم رنگ كرده و حتي امنيت ملي و حيات سياسي را به مخاطره انداخته است.
پيش بيني مي‌شود كه در پنج سال آينده ايدز بيشترين عامل مرگ و مير در دنيا بوده و اين در شرايطي است كه بيشترين مبتلايان اصلي ويروس، سرمايه‌هاي اصلي كشور، جوانان و نوجوانان هستند.
دكتر بهنام فرهودي در خصوص سير بيماري ايدز در كشور، به خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا گفت: ‌موج نخست ايدز از طريق دريافت خون و فرآورده‌هاي خوني آلوده، مشخصا فاكتور 8 آلوده، آغاز شد. مداخله سريع و به موقع و اصلاح سيستم خونگيري و كنترل فاكتورهاي وارداتي سبب شد كه اپيدمي نخست ايدز در كشور مهار شود.
عضو كميته كشوري كاهش آسيب، در ادامه از پديده اعتياد به عنوان يك معضل جهاني نام برد و افزود: موج دوم ايدز هم برخاسته از روش اعتياد تزريقي و استفاده از وسايل مشترك تزريق به‌ ويژه در زندانها بود.
وي با اشاره به آغاز طرح كاهش آسيب در كشور و توزيع سرنگ، سوزن و متادون در اواخر دهه 70 به عنوان راهكار پيشنهادي براي كنترل موج دوم ايدز، گفت: با وجود شروع خوب اين طرح كه به دنبال متقاعد سازي سياستمداران كشوري صورت گرفت اما هنوز از پوشش مناسبي برخوردار نيست. ....

دسته بندی: علوم پایه » آمار

تعداد مشاهده: 6334 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:875 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل