تحقیق تربيت‌ معلم و آموزش ضمن خدمت

دسته بندي : مدیریت » مدیریت آموزش
دانلود تحقیق با موضوع تربيت‌ معلم و آموزش ضمن خدمت،
در قالب word و در 35 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

اهمیت تربیت‌ معلم
سابقه تاریخی و قوانین مهم تربیت‌ معلم
دانشسرای کشاورزی و سایر مراکز تربیت‌ معلم
دانشگاه تربیت‌ معلم
تربیت‌ معلم پس از انقلاب اسلامی (قوانین و مقررات آن)
آموزش ضمن خدمت
تشکیلات اداره کل تربیت‌ معلم و آموزش نیروی انسانی و اهم وظایف
بررسی کمی و کیفی تربیت‌ معلم، آموزش‌های ضمن خدمت و تأمین نیروی انسانی


بخشی از متن تحقیق:
اهميت تربيت‌معلم:
يکى از سازمان‌هاى مهم آموزش و پرورش هر جامعه سازمانى است که در آن معلمان مورد نياز دوره‌هاى مختلف تحصيلى تربيت مى‌شوند؛ زيرا محصول اين نوع سازمان‌ها، معلمانى هستند که نقطهٔ آغاز هر تحول آموزشى و پرورشى هستند و قادر هستند با دانش و مهارتى که کسب کرده‌اند، چهرهٔ سازمان‌هاى آموزشى را دگرگون سازند و فضاى مدارس را به فضاى محبت، رشد و بالندگى روح‌افزا و لذت‌بخش مبدل کنند و با انتقال عناصر فرهنگى به نسل نوخاسته و اِعمال روش‌هاى مناسب تربيتي، موجبات رشد شخصيت کودکان، نوجوانان را فراهم سازند.  
 
نظر به اهميت نقش معلمان و اعتبار و ارزشى که بر آنان متصور است، سرمايه‌گذارى به‌ منظور تربيت و تأمين اين رکن مهم تعليم و تربيت بهترين و سودمندترين نوع سرمايه‌گذارى است. گسترش اين قبيل سازمان‌ها مهمترين وظيفهٔ مديران رده عالى آموزش و پرورش و مديران رده بالاى کشور است. زيباترين اِصلاح و بازسازى آموزش و پرورش در صورتى‌که معلم به تعداد کافى و با کيفيت مطلوب در اختيار نباشد، با شکست روبه‌رو خواهد شد.

سابقه تاريخى و قوانين مهم تربيت‌ معلم:
تا زمان تأسيس دارالمعلمين و دارالمعلمات در سال ۱۲۹7ش که بحث خواهد شد، معلمان مکتبخانه‌ها و مدارس در مراکزى که اختصاص به تربيت‌معلم داشت، تربيت نمى‌شدند. معلمان مدارس اغلب از ميان طلاب کوشا و با استعدادى انتخاب مى‌شدند که در جلسات استاد با سؤال و جواب، لياقت خود را نشان مى‌دادند و يا تعليقاتى بر کتاب‌هاى موجود مى‌افزودند و رساله‌هاى علمى مى‌نوشتند. از آنجا که ...
دسته بندی: مدیریت » مدیریت آموزش

تعداد مشاهده: 11248 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 35

حجم فایل:30 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل