تحقیق شبیه سازی رسیدگی به بیماران اورژانس با نرم افزار Arena

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کامپیوتر
دانلود تحقیق با موضوع شبیه سازی رسیدگی به بیماران اورژانس  با نرم افزار Arena،
در قالب word و در 46 صفحه، قابل ویرایش.

به همراه فایل نرم افزار arena.


صورت مسئله:
در یک مرکز اورژانس بیمارستان، بیماران طبق اطلاعات موجود در جدول1 وارد بیمارستان می شوند.

در ابتدا با توجه به وضعیتی که بیماران دارند، به بخش مورد نیاز هدایت می شوند که تشخیص این امر توسط 1 دستیار اورژانس انجام می گیرد و حد اکثر 30 ثانیه زمان می برد.

بیماران بد حال (دارای حالت ناپایدار)، به قسمت احیا انتقال می یابند. این بخش دارای ظرفیت 8 نفر می باشد و 2 دستیار،2 پزشک و 2 پرستار در آن مشغول به کار هستند و برای رسیدگی به هر بیمار به 1 دستیار یا پزشک و پرستار نیاز است.

بیمارانی که از لحاظ علائم حساس پایدار هستند، توسط یکی از دو دستیار اورژانس مورد معاینه اولیه قرار می گیرند و سپس با توجه به گفته های بیمار و معاینات پزشکی به یکی از بخش های خدمات درمانی، جراحی، شکسته بندی و یا آزمایشگاه منتقل می گردند. بخش خدمات درمانی دارای 3 اتاق 4 تخت است و مدت خدمت دهی در این بخش دارای توزیع نرمال با میانگین90 دقیقه و انحراف معیار 30 دقیقه است. مراجعه کنندگان در صورت مشاهده بیش از 8 نفر در صف مرکز اورژانس را ترک می کنند در غیر این صورت، پس از رفع مشکل و دریافت دارو مرکز اورژانس را ترک می کنند. در داروخانه 1 پزشک دارو ساز و 1 کارمند مشغول به کار هستند و ترجیح بیماران به گرفتن دارو از پزشک داروساز می باشد. (در صورت بیکار بودن هر دو نفر،به پزشک دارو ساز مراجعه می نمایند). توزیع زمایی آماده کردن نسخه در داروخانه دارای میانگین 3 دقیقه و انحراف استاندارد 2 دقیقه می باشد. اطلاعات مربوط به توزیع زمانی سایر قسمت ها در جدول 2 ارائه شده است. 2 دستیار و دو پزشک در بخش خدمات درمانی اشتغال دارند که هر کدام از آن ها، توانایی خدمت دهی به هر یم از بیماران را دارند. در قسمت آزمایشگاه، 1 پزشک مشغول به کار می باشد. در اتاق جراحی 1 میز بخیه، 1 دستیار، 1 پزشک و یک پرستار حضور دارند. اتاق شکسته بندی و کچ گیری دارای 2 تخت و 2 میز کار می باشد و 1 پزشک و 1 دستیار اورژانس در آن حضور دارند که برای هر بیمار به یکی از آن دو نیاز می باشد. 

مطالعات نشان می دهد که 10% بیماران به خدمات بخش احیا نیاز دارند.از بقیه بیماران 34% به خدمات اتاق جراحی، 22% به خدمات شکسته بندی و گچ گیری، 9% به خدمات آزمایشگاه نیاز دارند و 35% به خدمات درمانی و داروخانه مراجعه می کنند.
دسته بندی: مهندسی » مهندسی کامپیوتر

تعداد مشاهده: 14438 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc, doe

حجم فایل:1,538 کیلوبایت

 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل